Liidien hankintaa myynnin tukena

Matti Iivarinen, liiketoimintajohtaja, Maestro

Mikä firma Maestro on?

Meillä on kaksi liiketoiminta-aluetta: tarjoamme kaupan ja palvelun aloille ohjelmistoja ja tilitoimistoille sähköisen taloushallinnon kokonaisratkaisua.
Minun vastuullani oleva tilitoimistojen ohjelmistoratkaisu yhdistää kustannustehokkaasti kirjanpitäjän työkalut ja sähköisen taloushallinnon. Erotumme markkinoilla erityisesti kokonaisratkaisumme ansiosta: kirjanpitäjälle ja tilitoimiston asiakkaalle on tarjolla yhteiskäyttöisesti kaikki tarvittavat palikat, joista tilitoimisto voi valita palvelumallinsa laajuuden. Automaatiolla on tässä kokonaisuudessa tärkeä rooli, ja korkea automatisointiasteemme onkin saanut kiitosta: jopa 95 % kirjauksista voidaan tällä hetkellä automatisoida.

Kuinka tienne yhtyi MicroMedian kanssa ja missä MicroMedia on auttanut teitä?

Teemme MicroMedian kanssa nykyään yhteistyötä molemmilla liiketoiminta-alueillamme. Presales-yhteistyötä eli myyjille tapaamisten hankkimista meillä on ollut jo vuosikausia, mutta laajempi MAAS-yhteistyö käynnistyi pari vuotta sitten kaupan ja palvelun puolella. Tilitoimistopuolella taas haimme noin vuosi uutta kumppania markkinoinnin tekemiseen. Koska meillä oli MicroMediasta erittäin hyviä kokemuksia, niin päädyimme laajentamaan yhteistyötä.

Malli on kiitettävän yksinkertainen: me maksamme kuukausimaksua ja MicroMedia tekee meidän puolestamme hommat. Olemme rakentaneet heidän avullaan kokonaisvaltaisen markkinointiputken: MicroMedia tuottamasta asiantuntevasta sisällöstä tehdään esimerkiksi blogipostauksia, juttuja verkkosivuille ja ländäreille sekä kohdistettuja suoramarkkinointikampanjoita. Kun saamme näillä toimilla syntymään lämmitettyä liidikantaa, niin sopimukseemme kuuluu myös myyntitapaamisten sopiminen suoraan liideille soittamalla.

Missä MicroMedia on erityisen hyvä?

Kun aloitimme laajempaa MAAS-yhteistyötä, niin odotin että jollain on homma hanskassa ja hän pitää huolta asioista. Odotukset ovat täyttyneet hienosti: aikataulut pitävät, sovitut asiat hoidetaan aina ajallaan, koko ajan on proaktiivisesti uutta sisältöä tulossa – kaikkiaan meillä on se kuuluisa yksi huoli vähemmän.

Olemme mielestäni onnistuneet äärimmäisen hyvin kertomaan markkinoinnissamme, millainen firma Maestro on. Näymme sellaisena kuin olemme aina halunneet näkyä, mutta emme ole aiemmin osanneet kertoa. Myyjien kanssa olemme äärimmäisen kiitollisia tuloksista: liidejä puskee niin, että välillä on joutunut jarruttamaan soittotyötä.

Kaiken tämän tuloksena saamme myynnissä keskittyä puhtaasti myymiseen, mikä on loistava juttu.

Suosittelisitko?

Ehdottomasti suosittelen ja olen itse asiassa jo suositellutkin. Meillä on hyvin niukat markkinoinnin resurssit, eli tarvitsemme jonkun, joka ottaa homman kokonaisuutena haltuun. Samanlaisessa markkinoinnin ulkoistustilanteessa olevalle MicroMedia on erinomainen valinta.

Antti Thilman, MicroMedia:

Maestron molempien liiketoimintojen kanssa toimiminen on ollut erittäin mielenkiintoista ja antoisaa. Olen pitkään jatkuneen yhteistyön tuloksena päässyt hyvin sisälle Maestron liiketoimintaan, jolloin myös kampanjoiden, toimenpiteiden ja sisältöjen suunnittelu on luontevaa. Heidän kanssaan ulkoistusmalli toimii juuri niin kuin pitääkin ja yhteistyön puitteissa koen olevani liki osa heidän organisaatiotaan.

Yhteistyö Maestron kanssa on hyvä esimerkki siitä, mitä kumppanuuden avulla saadaan aikaan silloin, kun siihen sitoudutaan molemminpuolisesti.

Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä