Mitä on kvalitatiivinen telemarkkinointi, ja miksi se on hyödykästä ja mielekästä paitsi sen ostajalle mutta myös sen tekijälle?

NR 07812

Alla hieman pohdintaa, miksi yrityksen kannattaa ostaa MicroMedian palveluita tai miksi MicroMedia on valtakunnan paras paikka tehdä puhelintyötä.

Vaikka iänikuinen fraasi ”tieto on valtaa” tuskin on koskaan menettänyt painoarvoaan, törmään työssäni päivittäin siihen, ettei puhelimitse kerättyä tietoa kohderyhmästä edelleenkään osata arvostaa yhtä korkealle kuin tuotettua myyntitapaamista, joka on konkreettinen onnistumisen mittari.

Tämä on kummallista siksi, että mielestäni kenenkään aikaa ei kannata tuhlata turhaan tapaamiseen. Ja ennen kuin vääräleuat ehtivät kommentoimaan, ettei turhia tapaamisia ole olemassa, yhdyn näkemykseenne! Olen ehdottomasti sitä mieltä, että myynti on myyjän tehtävä. Kenenkään on silti turha olettaa, että uuden asiakkaan luo voi kävellä esitäytetty sopimuspaperi kourassa.

Mutta entäpä jos kykenisimme sopimaan jokaisen tapaamisen sellaiseen ajankohtaan, että se hyödyttää molempia osapuolia, myyjää ja asiakasta?

Mitä jos emme runttaisi tapaamista ensi viikolle, vain koska kalenteriin pitää saada tapaamisia?

Eikö olisi mielekkäämpää tavata ainoastaan asiakkaita, joiden kanssa on juurta jaksain läpikäyty heidän nykytilanteensa, ja tämän dialogin seurauksena päädytty siihen johtopäätökseen, että tapaaminen on täysin perusteltu?

Käynee järkeen, että jos asiakasyritys ei ole edistämässä mitään puheluun liittyvää seuraavaan kuuteen kuukauteen, ei tavata kannata nyt, vaan viiden kuukauden päästä? Ja nyt toki kärjistän, tiedän sen.

MicroMedian tarvekartoitus keskittyy asiakaspotentiaalin tilanteen selvittämiseen ja ajankohtaisten tarpeiden tunnistamiseen, eli toisin sanoen kokoamme arvokasta tietoa yritysten kiinnostuksen kohteista ja tulevista tarpeista. Tämä palvelu mahdollistaa keskimääräistä syvemmän asiakasymmärryksen myynnin ja markkinoinnin toimenpiteitä varten. Näin asiakkaamme tietävät, koska täytyy markkinoida, kenelle, millä viesteillä ja sisällöillä riippuen kerätystä tiedosta.

Kaiken tämän rinnalla sovimme myös tapaamisia, mutta niin, että tätä ennen varmistamme laadun ja asiakkaiden aidon kiinnostuksen. Mielestäni yritysten on panostettava erilaisiin kohtaamispisteisiin ja niissä erottautumiseen ja arvon tuottamiseen. Puhelin on myös yksi monista kohtaamispisteistä ja vieläpä erityisen keskeinen sellainen.

Tapaamistuotantomme pitää sisällään oikean päättäjän tunnistamisen ja haastattelun, ostopotentiaalin selvittämisen sekä totta kai tapaamisen sopimisen yhdessä sovittujen kvalifiointikriteerien täyttyessä.

Mikä tärkeintä, kaikkien yllä mainittujen seikkojen valossa MicroMedian PreSales-koordinaattorin toimenkuva on valtakunnan Paras Puhelintyö. Me keskustelemme & kartoitamme, osallistamme & oivallutamme, kuuntelemme & argumentoimme.

Presales-koordinaattorin tehtävässä teemme teletoimeksiantoja asiakkaillemme, ja näiden parissa pääsee tutustumaan suomalaisen liike-elämän päättäjiin ja vaikuttajiin. Kaikki Asiakasneuvottelijamme saavat perusteellisen perehdytyksen tehtävään sekä ennen kaikkea tukea, vastuuta ja vapautta työnsä mielekkääseen tekemiseen.

Kaiken tämän lisäksi autamme asiakkaitamme kartoitustiedon hyödyntämisessä, koska se mahdollistaa menestyksen. Uskomme, että yritykset, jotka hyödyntävät parhaiten kerättyä tietoa ja systemaattisesti kasvattavat syvempää asiakasymmärrystä myös muita varmemmin ovat matkalla menestykseen. Tiedon avulla markkinoinnin ja myynnin osumatarkkuus paranee merkittävästi ja tuottaa tuloksia. Se kehittää asiakaskokemusta ja luo kilpailuetua. Näin jokainen osapuoli voittaa – tekijä, asiakas ja asiakkaamme asiakas.

Kirjoittaja: Henri Eerola

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä.

Henri Eerola
Director Presales
+358 44 350 0032
henri.eerola@micromedia.fi

Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksy” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön.

MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirje tarjoaa kuukausittain rautaisannoksen tietoa, miten onnistut myymään enemmän ja tekemään enemmän tulosta.

Tulospalvelun kuukauden blogissa käsitellään B2B-markkinoiden viimeisimpiä kuulumisia, onnistumisia asiakastarinoiden muodossa ja palveluitamme.

Tulospalvelu-uutiskirje tuo tietoa tuloksen tekemiseen.