MicroMedia

Kiva tutustua!

Jätä yhteystietosi, niin olemme Sinuun pikaisesti yhteydessä.

Voit valita yhteydenottotavaksi puhelimen tai sähköpostin. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.
Voit myös soittaa meille maksutta myyntimme numeroon:
+358 800-0-5055


X

Blogi

7.6.2016

Cross training, Cross-dressing vai Cross-selling – ristiinmyyjän haasteet

Ristiinmyynnissä ja lisämyynnissä piilee suurin potentiaali, mutta myös suuri haaste myyville organisatioille

Miten saada lisää kauppaa asiakkaaltasi, jolle toimitat jo tiettyä tuotetta tai palvelua? Hygieniasyistä vältät aggressiivista lisämyyntiä ja asiakas-organisaation muiden yksiköiden tai funktioiden lähestymistä. Pelkäätkö kenties kontaktisi mustasukkaisuutta tai nykyiseen myyntiin liittyvää riskinottamista uuden yksikön kontaktoinnissa? Onko uusista prospekteista helpompi saada kontaktitietoja, kuin koota päättäjiäkontakteja nykyisistä?

Kun kerran olet asiakassuhteessa, olet jo todennäköisesti luotettu toimittaja ja löydyt toimittajarekisteristä. Miksi et sitten panostasi nykyiseen asiakkaaseen. Lisämyynnin ohella betonoit asemaasi tärkeänä ’toimittajana’. Myynnin kustannus olemassa oleville asiakkaille ainakin pitkässä juoksussa on pienempi kuin puhtaassa uusasiakashankinnassa.

Seksikäs Hunting vai väsynyt Farming

Uutta asiakasta (hunting) haetaan innolla ja juhlitaan onnistumista. Nykyistä asiakasta (farming) hoidetaan kyllä hyvin, mutta usein ilman samanlaista kiihkoa kuin uutta. Farming näyttää monesti siltä, kuin sähköaidan yli heitettäisiin pullaa.

Nyt kaikki välineet käyttöön nykyisten asiakkaiden lisämyynnin aikaansaamisessa.

Markkinointia hyödynnät lisä- ja ristiinmyynnissä näin:

  • Laadi strategia kiinnostavimpien asiakkaiden kasvattamiseen, päätä roolit, vastuut ja tavoitteet yhteisesti myynnin ja markkinoinnin kanssa.
  • Luo potentiaaleista organisaatiokartat; päättäjät, raportointisuhteet ja vastuut
  • Kartoita eri funktioiden ja yksiköiden tarpeita jatkuvasti. Kysy nykyisiltä kontakteilta, seuraa muutoksia organisaatiossa ja liiketoiminnassa, toteuta tarvekartoitusta systemaattisina toimenpiteinä.
  • Liitä kontaktit markkinointisi piiriin: newsletterit, tapahtumat, muu kohdistettu markkinointi ja vaikka IP-osoitekohtainen kohde-organisaatiolle kohdistettu display-kampanja (sekä siihen liitetty Re-targeting).
  • Seuraa tarkasti verkkovierailuja ja potentiaalisi digitaalista jalanjälkeä. Reagoi heti, kun havaitset kiinnostuksen – ota yhteyttä.
  • Tee nykyisestä kontaktistasi advokaattisi, joka puhuu puolestasi. Pyydä käyttöösi referenssejä, koosta case studeja.

Cross-check and Go for growth.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!

outbound-markkinointi

Timo Häkkinen
Strategi ja toimitusjohtaja
timo.hakkinen@micromedia.fi
MicroMedia Oy
0500 818283

Takaisin etusivulle