MicroMedia

Kiva tutustua!

Jätä yhteystietosi, niin olemme Sinuun pikaisesti yhteydessä.

Voit valita yhteydenottotavaksi puhelimen tai sähköpostin. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.
Voit myös soittaa meille maksutta myyntimme numeroon:
+358 800-0-5055


X

Blogi

5.2.2018

Mitä B2B -sisällöntuottaja voi oppia Häälehdeltä ja Golflehdeltä?

Suomessa avioidutaan noin 25000 kertaa vuodessa, eli suunnitellaan ja järjestetään suunnilleen sama määrä häitä. Tämä tarkoittaa myös noin 25000 uutta morsianta ja 50000 anoppia.

Suomessa on 145000 rekisteröitynyttä Golffaria, jotka pelaavat 3 miljoonaa kierrosta kesässä.

Uusilla häiden järjestäjillä on jokainen vuosi mielessään samat aiheet; hääpaikka, hääpuku, tarjoilut, somistukset, ohjelma ja kuinka paljon alkoholia pitää varata. Joka toinen golffari rimpuilee vähintään muutaman kerran kesässä lyöntiongelman kanssa, jota kutsutaan slaissiksi.

Slice, jossa pallo oikealta kädeltä lyövällä kaartaa liiaksi oikealle.

Uusien häiden järjestelyvinkit ja golffarin slaissin korjausohjeet ovat sisältöä, joita hääparit ja slaissarit haluavat lukea. Vuodesta toiseen, lehdestä lehteen. Sisällön tuottajalle tarkoittaa tämä saman sisällön julkaisemista uudelleen ja uudelleen. Aina hyötyä ja iloa lukijalleen tuottaen.

Miksi B2B –markkinoinnin sisällöntuottaja tuottaa ja julkaisee vain kerran, vaikka uusia asiakkaita, uusia tarpeita, uusia tilanteita ja uudella tavalla palvelutarjontaa tarkastelevia asiakkaita tulee jatkuvasti lisää.

Siispä otetaan vinkit edellisiltä:

  • Jaa useasti. Toista paria kampanjaa pari kertaa vuodessa ja vuosittain
  • Tuota sisältöä, josta voit pilkkoa pienempiä nostoja uudelleen ja uudelleen
  • Jaa useammin se relevantein sisältö, joka palvelee kohderyhmääsi
  • Tunnista tilanteet, joissa kutakin sisältöä voi hyödyntää, ota kaapista ja kohdista
  • Varmista, että voit lisätä jotain tuoretta aika ajoin vanhaankin sisältöön – vähintään otsikko tai kuva
  • Vaihtele kanavia, Twitter-seuraajalle aihe voi olla uusi vaikka olisikin LinkedIn:ssä kaluttu
  • Kohdenna segmenteittäin (kaaso ja vasuri katsovat asioita eri kanteilta)
  • Varmista, että kykenet hallitsemaan sisältöjä – jaetut kansiot eivät riitä pitkälle, tarvitset sisällön hallitaan kunnon työkalut – kuten lehtien toimituksetkin
  • Kuuntele kohderyhmääsi – mikset kysyisi heiltä ideoita, kysy ainakin palautetta

Haluatko keskustella lisää? Ota yhteyttä!

Timo Häkkinen
Naimisissa, mutta pahemman luokan slaissaaja
timo.hakkinen@micromedia.fi
MicroMedia Oy
0500 818283

Takaisin etusivulle