MicroMedia

Kiva tutustua!

Jätä yhteystietosi, niin olemme Sinuun pikaisesti yhteydessä.

Voit valita yhteydenottotavaksi puhelimen tai sähköpostin. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.
Voit myös soittaa meille maksutta myyntimme numeroon:
+358 800-0-5055


X

Blogi

3.11.2017

Muutama vinkki markkinoinnin automaatioon

Meille kaikille varmasti tulee jonkin automaatiojärjestelmän kautta postia, joka päivä? Mitä automaation ylläpito vaatii onnistuakseen? Mitkä ovat suurimmat sudenkuopat markkinointiautomaation käyttöönotossa ja käytössä?

  1. Resurssit

Jotta markkinoinnin automaatio toimii ja siitä saadaan tehoja irti, niin jonkunhan sitä on käytettävä. Harmittavan usein olen syksynkin aikana törmännyt tilanteeseen, jossa yritys on ottanut automaation käyttöön, mutta sen käyttöä ei ole resursoitu oikein. Automaation kanssa on rimpuiltu hetki, jonka jälkeen se onkin ajettu alas.

Eli vastuutetaan automaatio jollekin, jolla on aikaa paneutua ja opiskella asiaa.

  1. Ymmärrä järjestelmän kyvykkyys, mutta myös rajoitteellisuus.

Ei ne automaatiojärjestelmät maailmaa valmiiksi saa, mutta vievät maailmaa valmiimpaan suuntaan. Nyt jo useissa järjestelmissä pystytään tekemään hyvinkin simppeleitä laskeutumissivuja sekä kohtalaisen kompleksisia nurturointikampanjoita, mutta harvoin nämä yksin kuitenkaan toimivat.

Eli hyvä myynnin ja markkinoinnin tuki sekä liidien jalostamisen apuväline, mutta ei kuitenkaan liidiautomaatti.

  1. Tarjoa asiakkaalle hänelle kiinnostavaa sisältöä

Jep, eilenkin sain sähköposteja, jotka pistivät miettimään, miksiköhän minulle tarjotaan mukeja, kangaskasseja tai terveydenhuoltoalan koulutusta. Samaan aikaan ihmetellään miksi avausprosentit eivät vastaa odotettua tai miksi markkinoinnin automaatio ei tuota liidejä.

Eli pidetään huolta, että tarjotaan asiakkaalle häntä kiinnostavaa sisältöä.

  1. Follow up

Luonteva siirtymä tähän. Nyt olet saanut kirjeen, jossa on mielenkiintoista sisältöä. Luet kirjettä ja siirryt yrityksen sivustolle tutustumaan tarkemmin. Haahuilet sivuilla aikasi kunnes poistut sieltä. Mitä tapahtuu? Jep, liian usein ei mitään.

Eli hyödynnetään dataa, jota saamme ja käytetään sitä hyväksemme jatkossa. Jokuhan voisi kutsua tätä jopa myymiseksi…?

  1. Pienet asiat kuntoon

Muutama pikkujuttu mitkä ainakin kannattaa tarkastaa ennen jokaista sähköpostia:

  • Sähköpostissa käytetään automaattista nimen täyttöä. Parhaimmillaan näyttää tältä kun saan kirjeen ”Hei {ContactFirstName},”.
  • Asiakkaalla on oikeus myös peruuttaa kirjeet. Itse olen yrittänyt poistua yhden kohtalaisen merkittävän kuntoilukeskuksen asiakasrekisteristä noin seitsemän kertaa tuloksetta. Ei niin hyvää asiakaspalvelua.
  • Asiakkaalle pitää näyttää minkä rekisterin kautta kirje tulee, joten kirjataanhan jatkossa se sinne.
  • Ehkä mielestäni huvittavin näistä detaljeista, ajoitus. Avausprosentit eivät varmasti ole kovin mairittelevia jos sähköpostit laitetaan asiakkaalle keskellä yötä.

Me MicroMedialla autamme sinua valitsemaan teille sopivimman automaatiojärjestelmän ja ottamaan sen käyttöön. Tarvittaessa saat meiltä resurssit myös niiden tehokkaaseen käyttöön.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!

Calle Gråsten
Digital Operations Manager
0400 311 869

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone
Takaisin etusivulle