MicroMedia

Kiva tutustua!

Jätä yhteystietosi, niin olemme Sinuun pikaisesti yhteydessä.

Voit valita yhteydenottotavaksi puhelimen tai sähköpostin. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.
Voit myös soittaa meille maksutta myyntimme numeroon:
+358 800-0-5055


X

Blogi

17.2.2015

Nyt ostaminen alkoi verkosta – Katsastusmies vastasi huutooni!

Ostoprosessi alkaa usein vaihtoehtojen vertailulla verkossa. Otetaan käsittelyyn nyt jo hiukan kulunutkin aihe, kun siitä on omakohtainen esimerkki tarjolla.

Katsastuspalvelun valitseminen ja ostaminen.

Autoni katsastuksen aika oli tullut. Tullut niin yllättäen, että aika oli varattava kiireellä. Toimin niin kuin useat meistä toimisivat. Googletin sanoilla autokatsastus ja herttoniemi. Hakutuloksien kärkeen sain K1:n. Muita vaihtoehtoja toki oli, mutta mikään niistä ei ollut entuudestaan tuttu. A-katsatus ja K1 ovat minulle brändejä, jotka tunnen ja joihin luotan. K1 tuli ensin vastaan, joten sinne klikkasin.

K1 tarjosi sivuillaan keskeisen tiedon välittömästi ja kaikki oleellinen oli helposti löydettävissä. Pari askarruttavaa asiaa selvisi ’Liisan’ kanssa chat-palvelussa siltä seisomalta. Tämän palvelun jälkeen hintakaan ei ollut enää syy palata vertailemaan. Ajan buukkasin alle minuutissa.

NPS tapissa ja palvelulla uusi advokkaatti – valmiina kirjoittamaan siitä blogissaan!

Kokemukseni perusteella voin nyt neuvoa palveluita tarjoavia yrityksiä:

  • Rakenna brändi, joka tunnettaan, johon luotetaan ja joka erottuu tarjoamillaan hyödyillä
  • Varmista, että löydyt – ellet ole kolmen ensimmäisen joukossa hakutuloksissa, olet heikoilla. Jos et löydy etusivulta, et ole olemassa
  • Tee asiasi tunnetuksi hyödyntäen sosiaalista media jo ennen kuin mahdollinen tarve syntyy
  • Varmista, että verkkosivustoltasi löytyy heti ja helposti kaikki oleellinen
  • Aloita palvelu ja myynti jo verkossa
  • Ohjaa kehoitteilla (CTA) oikeaan suuntaan tai pyri kontaktiin ja yhteystiedon vaihtamiseen
  • Kun tunnistat potentiaalin – tunnistetun liidin – toimi heti. Tutkitusti puolet kaupasta mennee sille, joka ensimmäisenä on yhteydessä palvelua etsivään asiakkaaseen

Varmistama vielä seuraavat asiat:

  • Jos toimit B2B-sektorilla aloita määrittelemällä tavoitteet ja myyntivalmiin liidin kriteerit yhdessä markkinoinnin ja myynnin kanssa
  • Tunnista liikenne verkosta analytiikkaa hyödyntäen – yksikertaisia, helppokäyttöisiä ja huokeita ratkaisuja on paljon tarjolla (mm. Leadfeader, Giosg)
  • Luo kehotteita, jotka varmistavat tulevan asiakkaasi ohjaamisen ja tunnistamisen sivuillasi
  • Seuraa jalanjälkeä sivustollasi, jotta tunnistat ja kykynet pisteyttämään liidit
  • Siirrä myyntivalmis liidi myyntiin
  • Ota yhteyttä vuorokauden sisällä ostajaan – sillä kylmä kangistaa

Kaupallista kevättä ja varovaisuutta kevätjäillä!

Timo

Timo Häkkinen
toimitusjohtaja
MicroMedia Oy
0500 818283

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone
Takaisin etusivulle