MicroMedia

Kiva tutustua!

Jätä yhteystietosi, niin olemme Sinuun pikaisesti yhteydessä.

Voit valita yhteydenottotavaksi puhelimen tai sähköpostin. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.
Voit myös soittaa meille maksutta myyntimme numeroon:
+358 800-0-5055


X

Blogi

31.10.2018

Pappilan hätävara – liiditähteistä liidilähteiksi vielä 2018

Liiditähteistä liidilähteiksi vielä 2018

40 työpäivää aikaa saavuttaa B2B-myynnin ja -markkinoinnin scorecardit 2018. Miinus joulunaluspäivät ja välipäivävapaat yms.

Ovatko markkinoinnin liiditavoitteet jäämässä vajaiksi ja inboundilla niitä ei ole enää saavutettavissa? Mistä instant-liidejä myynnille loppuvuodeksi? On aika hyödyntää nekin liidilähteet, joita emme epähuomiossa osaa aina arvostaa riittävästi.

40 työpäivää, 40 liidivinkkiä – Käytä seuraavia tuttuja lähteitä lisäliidien identifiointiin:

1. LinkedIn-yritystilin seuraajat
2. Twitter-seuraajat, re-tweettajat, jakajat ja mainitsijat
3. www-analytiikka: sivustovierailijat esim. viimeiseltä vuosineljännekseltä
4. Kilpailijoiden some-seuraajat
5. Newsletter-tilaajat
6. CRM: hapantuneiden tarjousten konvertointi takaisin MQL-liideiksi
7. www-yhteydenottopyynnöt: Onko hoidossa ja kirjattuna CRM-työkaluun?
8. Tapahtuma- ja messuosallistujien osallistuja/no show-listaukset
9. Toimialaan liittyvät LinkedIn-ryhmät ja niiden jäsenet
10. Newsletter-kampanjat 2018: avanneet/klikanneet
11. Markkinointiautomaatio: liidipisteitä saavuttaneet ja esim. gated content-tunnistautuneet
12. Tykkääjät ja jakajat: LinkedIn, Facebook, Twitter
13. Kilpailijoiden referenssikuvaukset ja -listaukset
14. Nykyasiakkaiden haastattelut ristiinliidaamisen aikaansaamiseksi esim. tarjoomittain
15. Omien myyjien ja asiantuntijoiden haastattelut ristiinliidaamisen aikaansaamiseksi
16. Myynnin NB-tapaamiset 2-3 vuoden ajalta
17. Asiakastyytyväisyystutkimusdatan (esim. NPS) läpikäynti uusien nimien keräämiseksi.
18. LinkedIn-kampanjoinnin tulokset: klikanneet yritykset
19. CRM-liidikirjaukset
20. Julkiset tarjouspyynnöt ja niiden päättäjäkontaktit 2018
21. Nimitysuutiset
22. Telemarkkinoinnin haastatteluaineistojen läpikäynti uusien nimien keräämiseksi
23. Mediaseurannan tulokset
24. Kilpailijoiden myyjien some-kontaktit
25. LinkedInin hakuominaisuuksilla uusia kontakteja esim. tittelien mukaan tai vapain hakusanoin
26. LinkedIn Sales Navigator – lisää ominaisuuksia hakuihin ja seurantaan
27. Nykyasiakkaiden päättäjien some-kontaktit
28. Kilpailijoiden asiakkaiden some-kontaktit
29. CRM- ja -toimiala-analyysien tulokset parhaasta NB-asiakaspotentiaalista (esim. prediktiivinen liidipisteytys nykyasiakasdatan perusteella)
30. Toimialan tapahtumien julkiset osallistuja- tai ilmoittautujalistat
31. Chat/botti-dialogit ja niiden osallistujatiedot
32. Nykyasiakkaiden kontaktipinnan laajennus: päättäjät, vaikuttajat asiantuntijat
33. Webinaari-osallistujat ja –tallenteen tilaajat
34. Poll-kyselyihin vastanneet
35. Youtube-kanavan tilaajat
36. Oman henkilökunnan LinkedIn– ja Twitter-kontaktit
37. Ex-työntekijöiden nimiin jääneet CRM-kirjaukset
38. Instagram-tilin seuraajat
39. Buukkikampanjoiden keräämät päättäjätiedot 2-3 vuodelta
40. Hakukonemarkkinoinnin panostusten lisääminen marras-joulukuuksi

Mikäli kirjoitukseni herätti ajatuksiasi, soita 050 372 56 93 tai meilaa kimmo.luoma@micromedia.fi

Kimmo Luoma | Director, Sales & Business Development

Takaisin etusivulle