Uudet yritykset jakavat maakuntien yritysten markkinointirahat | MicroMedia

Uudet yritykset jakavat maakuntien yritysten markkinointirahat

Digitoimistot, Google ja some ovat korvanneet maakuntalehtien mainonnan ja paikallisten mainostoimistojen palvelut

Paikallisten ja alueellisten yritysten markkinointi on perinteisesti tapahtunut ilmoittelulla paikallismedioissa tai painetuissa hakemistoissa. Digitaalisten kanavien kasvavan käytön myötä on ilmoittelu vähentynyt ja siirtynyt merkittävästi omiin ja ansaittuihin medioihin – veturina on luonnollisesti ollut Googlen hakukonemarkkinointi, sosiaalinen media ja valtakunnannalliset, mutta paikallisesti kohdennettavat mainosverkostot.

Perinteisten artesaani-mainostoimistojen tilalle on nopeasti kasvanut alueellisesti toimivia uusia digimarkkinointitoimistoja. Graafisen suunnittelun (tai taittotyön) sijaan tarvitaan nyt teknistä osaamista: hakukonemarkkinointia ja -optimointia, sähköpostimarkkinointia sekä sisältömarkkinointia.

Moni  alueellinen uusi toimija on hyötynyt tästä ja kasvanut nopeasti. Kasvun takana on uusien teknolgioiden omaksuminen, hyvä tekninen osaaminen, mediapanostusten siirtyminen sisällöntuotantoon ja maksettuun sosiaaliseen mediaan.

Samanaikaisesti markkinoinnin ymmärrys yrityksissä on kehittynyt ja niissä ollaan entistä valmiimpia panostamaan markkinointiin.

Tämä on luonut poikkeuksellisen nopeasti uuden maakunnallisen palvelualan. Samalla valitettavasti ajaen ahtaalle paikallisen tiedonvälityksen.

Kehitys vie kuitenkin paikallisia yrityksiä eteenpäin ja kehittää vauhdilla markkinointiosaamista.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä.
Timo Häkkinen
Managing Director | Partner
+358 500 81 82 83
timo.hakkinen@micromedia.fi

Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksy” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön.

MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirje tarjoaa kuukausittain rautaisannoksen tietoa, miten onnistut myymään enemmän ja tekemään enemmän tulosta.

Tulospalvelun kuukauden blogissa käsitellään B2B-markkinoiden viimeisimpiä kuulumisia, onnistumisia asiakastarinoiden muodossa ja palveluitamme.

Tulospalvelu-uutiskirje tuo tietoa tuloksen tekemiseen.