Vauhtipyörä: Askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen

Markkinoinnin ja myynnin välisten siilojen purkamisesta B2B-liiketoiminnassa on puhuttu paljon ja pitkään. Keskustelu on kuitenkin usein jäänyt liiketoimintafilosofian tasolla liikkuvaksi maalailuksi, josta on puuttunut konkretia. 

Oppaassa esittelemme miltä näyttää organisaatio, jossa myynti ja markkinointi pelaavat yhteen maaliin ja mitä siihen pääsy vaatii liiketoimintajohdolta. MicroMedian näkemys B2B-myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä kiteytyy Vauhtipyörään. Se on kolmevaiheinen prosessi, jonka pitää liikkeessä myynnin ja markkinoinnin yhteispeli ja jonka vauhti vain kasvaa joka kierroksella.

Vauhtipyörän osa-alueet ovat asiakasymmärrykseen perustuva kohdentaminen, asiakkuusmarkkinointi ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa henkilökohtaisesti käytävä dialogi. Vauhtipyörän pyöriessä se tuottaa tasaisena virtana perinpohjaisesti tunnettuja ja pitkälle kvalifioituja myyntimahdollisuuksia. Ennen kuin vauhtipyörä voidaan pyöräyttää käyntiin ja tehdä ”tuloksia niin että tuntuu”, on kuitenkin asemoitava myynnin ja markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet ja fokus oikeaan asentoon. 

Tässä oppaassa annamme askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Katso muita oppaitamme