Vauhtipyörä: Askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen | MicroMedia

Vauhtipyörä: Askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen

Markkinoinnin ja myynnin välisten siilojen purkamisesta B2B-liiketoiminnassa on puhuttu paljon ja pitkään. Keskustelu on kuitenkin usein jäänyt liiketoimintafilosofian tasolla liikkuvaksi maalailuksi, josta on puuttunut konkretia. 

Oppaassa esittelemme miltä näyttää organisaatio, jossa myynti ja markkinointi pelaavat yhteen maaliin ja mitä siihen pääsy vaatii liiketoimintajohdolta. MicroMedian näkemys B2B-myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä kiteytyy Vauhtipyörään. Se on kolmevaiheinen prosessi, jonka pitää liikkeessä myynnin ja markkinoinnin yhteispeli ja jonka vauhti vain kasvaa joka kierroksella.

Vauhtipyörän osa-alueet ovat asiakasymmärrykseen perustuva kohdentaminen, asiakkuusmarkkinointi ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa henkilökohtaisesti käytävä dialogi. Vauhtipyörän pyöriessä se tuottaa tasaisena virtana perinpohjaisesti tunnettuja ja pitkälle kvalifioituja myyntimahdollisuuksia. Ennen kuin vauhtipyörä voidaan pyöräyttää käyntiin ja tehdä ”tuloksia niin että tuntuu”, on kuitenkin asemoitava myynnin ja markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet ja fokus oikeaan asentoon. 

Tässä oppaassa annamme askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Katso muita oppaitamme

Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksy” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön.

MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirje tarjoaa kuukausittain rautaisannoksen tietoa, miten onnistut myymään enemmän ja tekemään enemmän tulosta.

Tulospalvelun kuukauden blogissa käsitellään B2B-markkinoiden viimeisimpiä kuulumisia, onnistumisia asiakastarinoiden muodossa ja palveluitamme.

Tulospalvelu-uutiskirje tuo tietoa tuloksen tekemiseen.