Epäreilua kilpailuetua asiakasymmärryksellä

Miten hyödynnät asiakasymmärrystä B2B-myynnissä?

Asiakasymmärryksellä tarkoitetaan yksinkertaisesti sitä, että yritys ymmärtää asiakkaittensa tarpeita. Markkinoinnin ja myynnin keskeinen onnistumisen mittari on se, kuinka hyvin pystymme auttamaan asiakasta saavuttamaan tavoitteensa tai ratkaisemaan ongelmansa. Siksi asiakasymmärrys kytkeytyy vahvasti asiakkaan liiketoiminnan käyttäytymismallien ymmärtämiseen ja tuntemiseen.

Tässä oppaassa keskitytään asiakasymmärryksen hyödyntämiseen myynnin tehostamisessa B2B-asiantuntijaliiketoiminnassa. Asiakasymmärryksen kasvattaminen on jatkuva prosessi, joka vaatii niin markkinoinnilta kuin myynniltäkin yhteiset pelisäännöt, tavoitteet ja kokonaisuutta tukevat työkalut.

Täytä lomake ja saat sähköpostitse linkin oppaaseen.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Katso muita oppaitamme

  • Kaikki
  • Account Based Marketing
  • Analytiikka
  • Antti Thilman
  • Asiakastarina
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • B2B Kumppani
  • B2B Markkinointi
  • B2B Myynti
  • Creative
  • Digimarkkinointi
  • Digitaalinen Mainonta
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Henri Eerola
  • HubSpot
  • Inbound
  • Insights
  • Joona Kapanen
  • Kari Hartikainen
  • Kimmo Luoma
  • Kohdentaminen
  • Kohdentamispalvelut
  • Konversio
  • Liidimarkkinointi
  • LinkedIn
  • Markkinointi
  • Myynti
  • PreSales-telemarkkinointi
  • Sisältömarkkinointi
  • Timo Häkkinen
  • Trendit
  • Tulospalvelu
Kaikki
  • Kaikki
  • Account Based Marketing
  • Analytiikka
  • Antti Thilman
  • Asiakastarina
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • B2B Kumppani
  • B2B Markkinointi
  • B2B Myynti
  • Creative
  • Digimarkkinointi
  • Digitaalinen Mainonta
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Henri Eerola
  • HubSpot
  • Inbound
  • Insights
  • Joona Kapanen
  • Kari Hartikainen
  • Kimmo Luoma
  • Kohdentaminen
  • Kohdentamispalvelut
  • Konversio
  • Liidimarkkinointi
  • LinkedIn
  • Markkinointi
  • Myynti
  • PreSales-telemarkkinointi
  • Sisältömarkkinointi
  • Timo Häkkinen
  • Trendit
  • Tulospalvelu

Mitä on kvalitatiivinen telemarkkinointi, ja miksi se on hyödykästä ja mielekästä paitsi sen ostajalle mutta myös sen tekijälle?

Alla hieman pohdintaa, miksi yrityksen kannattaa ostaa MicroMedian palveluita tai miksi MicroMedia on valtakunnan paras paikka tehdä puhelintyötä.

Lue lisää >>

MicroMedia auttoi Lääkärikeskus Aavaa yhdistämään myynnin ja markkinoinnin

MicroMedia auttoi Lääkärikeskus Aavaa yhdistämään B2B-myynnin ja markkinoinnin. Tulokset puhuvat puolestaan.

Lue lisää >>

Tulospalvelu: Syyskuu

Nyt on aika ottaa loppukiri tämän vuoden osalta ja varmistaa 2022 aktiviteetit! Nyt on aika ottaa loppukiri vuodelle 2021 ja suunnitella tulevaa. Muistuttelimme elokuun uutiskirjeessä …

Lue lisää >>

Nosta LinkedIn-mainontasi uudelle tasolle HubSpotin listoilla

HubSpot-listoihin perustuva LinkedIn-mainonta on entistäkin tehokkaampi täsmäase oikeanlaisen liikenteen sekä yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen.

Lue lisää >>

B2B Social Selling 2022 – miksi ja miten sitä tehdään?

Harvat onnistuvat social sellingissä johdonmukaisesti. Tämä on muistilista siitä, miksi ja miten B2B social sellingiä kannattaa tehdä.

Lue lisää >>

4 ohjetta inbound-markkinoinnin tulosten parantamiseen

Inbound-markkinoinnin teho riippuu siihen tehdyistä panostuksista. Näillä ohjeilla teet aidosti menestyksestä inbound-markkinointia.

Lue lisää >>

Tulospalvelu: Elokuu

Syksyllä tehdään tulosta! Yrityksissä on aloitettu tekemään lomien jälkeen töitä loppuvuoden kasvutavoitteiden saavuttamiseksi. Niin myös meillä. Olemme ehtineet palvella jo lukuisia asiakkaita elokuun aikana ja …

Lue lisää >>
Näin valitset kumppanin digimarkkinointiin

Näin valitset kumppanin digimarkkinointiin

Kun valitset digitaalisen markkinoinnin kumppania, kannattaa perehtyä kumppanin toimialaosaamiseen ja referensseihin.

Lue lisää >>

Ratkaisuja konversioseurannan haasteisiin

Nykymaailmassa pitäisi olla jo itsestään selvä asia, että myynnin lisäksi myös markkinoinnin tulisi olla tulosvastuussa tekemisistään. Huolellisesti toteutettuna konversioseuranta auttaa mainonnan tehostamisessa ja tuloksien parantamisessa.

Lue lisää >>

4 ohjetta markkinoinnin tason nostamiseksi

Ilman mitattavia tavoitteita B2B-markkinointi jää liiketoiminnan ulkokehälle. Vaatimusten kiristämisellä kasvatetaan tuloksia ja arvostusta.

Lue lisää >>

Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksy” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön.

MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirje tarjoaa kuukausittain rautaisannoksen tietoa, miten onnistut myymään enemmän ja tekemään enemmän tulosta.

Tulospalvelun kuukauden blogissa käsitellään B2B-markkinoiden viimeisimpiä kuulumisia, onnistumisia asiakastarinoiden muodossa ja palveluitamme.

Tulospalvelu-uutiskirje tuo tietoa tuloksen tekemiseen.