Referenssit
Teemme töitä tulosten eteen.
Keskitymme B2B-markkinointiin, tunnemme myynnin toimintatavat ja siksi pystymme tarjoamaan keskeiset markkinoinnin ja myynnin keinot uusien myyntimahdollisuuksien tuottamiseen.
Tässä alla muutama esimerkki osaamisestamme.
Commercial Director

Johtaja, markkinointi ja viestintä

Toimitusjohtaja

Toimitusjohtaja

Markkinointipäällikkö

Liiketoimintajohtaja

Lue lisää...
Toimitusjohtaja

Lue lisää...
Development Manager

Lue lisää...
Vice President, Sales

Lue lisää...
Sales and Marketing Manager

WeAre Solutions &
MicroMedia
”Me olemme MicroMedian kanssa me.”
Käsi sydämellä:
Juha Ahlgren, Sales and Marketing Manager, WeAre Solutions
Mikä firma WeAre Solutions on?
Olemme vuonna 2016 perustettu liiketoiminnan digitalisoinnin ja sovelluskehityksen palveluita tarjoava konsulttiyhtiö. Kokeneet konsulttimme jakavat asiantuntemustaan niin suurten kuin pienempien asiakasyritysten kanssa, kullekin tarpeidensa mukaan.
Meidän periaatteemme on tehdä töitä äärimmäisen ihmislähtöisesti, ei niinkään numeroiden kautta. Pidämme hyvää huolta työntekijöistämme, ja he pitävät vastaavasti hyvää huolta asiakkaistamme. Se on toiminut erittäin hyvin – voimmekin puhua asiakkaistamme lähes kavereina.
Kuinka tienne yhtyi MicroMedian kanssa ja missä MicroMedia on auttanut teitä?
Markkinointiorganisaatiomme on pieni, eikä meillä ollut alkuvuosina markkinointiin kovinkaan tarkkaa suunnitelmaa. Myynti perustui pitkälti asiantuntijoidemme kontakteihin, eivätkä ne tietysti kestä ikuisesti.
Syksyllä 2019 aloimme miettiä, miten voisimme kertoa paremmin kovan luokan osaamisestamme ja edistää sitä kautta myyntiä. Onneksi ymmärsimme katsoa peiliin ja totesimme, ettemme osaa sitä itse riittävän hyvin. Niinpä päätimme etsiä kumppanin.
MicroMedia pystyi tarjoamaan kustannustehokkaasti yhdestä luukusta apua koko markkinoinnin ja myynnin putkemme kehittämiseen. Kumppanin haussa meille oli tärkeää löytää myös yhteysihminen, joka uskoo meihin ja innostuu tekemisestämme. Täytyy sanoa, että MicroMedian Joona vakuutti meidät heti alussa jämptillä, innostuneella ja tietyllä tapaa meidän näköisellä otteellaan.
Määritimme aluksi yhdessä markkinoinnin strategian ja pääviestit. Sen pohjalta MicroMedia on auttanut meitä verkkosivustomme kehittämisessä, uusasiakashankinnassa, markkinoinnin sisältöjen tekemisessä ja myös henkilöstömme valmentamisessa. Toki olemme ottaneet vasta ensiaskeleita systemaattisen markkinoinnin saralla, mutta olemme saavuttaneet jo nyt paljon ja alamme näyttää aidosti isommalta yritykseltä.
Missä MicroMedia on erityisen hyvä?
Mielestäni MicroMedia tekee kaiken tasaisen hyvin – aika vaikea sanoa mikä on heidän erityisvahvuutensa. Ehkä se onkin juuri se, että he pystyvät tarjoamaan kaiken tarvitsemamme samasta luukusta. Yhteyshenkilönä Joona on tietysti ollut kriittisen tärkeässä roolissa tukemassa markkinoinnin johtamistamme, välillä lähes itse johtaen. Hän pitää ohjat käsissään meitä sopivalla tavalla opastaen ja haastaen.
Hyvin tärkeä osa yhteistyötä on se, että muodostamme MicroMedian kanssa aidosti samalla puolella pelaavan joukkueen. Voikin sanoa, että olemme MicroMedian kanssa nimemme mukaisesti ”me”.
Suosittelisitko?
Ehdottomasti suosittelen. Olen pitänyt yhteistyöstä todella paljon, ja voin kuvitella MicroMedian sopivan markkinoinnin ja myynnin kumppaniksi kenelle tahansa. Henkilötasolla luotan Joonaan niin lujasti, että hän saisi vaikka hoitaa tämän haastattelun puolestani – hän on kuin yksi meistä.
Joona Kapanen, MicroMedia:
WeAre toimii kuten puhuu: välittävät ihmisistä ja laittavat ihmisten tarpeet etusijalle. Yhteistyö on ollut helppoa, nopeaa ja ketterää, jossa ideoita on kehitelty hyvin läheisessä symbioosissa. Monesti on tuntunut suoraan sanoen siltä, kuin olisimme tiimimme kanssa heillä töissä.
DESK &
MicroMedia
Mikä firma DESK on?
DESK on espoolainen yrittäjävetoinen AV-ratkaisuita palveluna tarjoava yritys. Yritys toteuttaa esitystekniikkaa kokoustiloihin ja auditorioihin sekä muihin julkisiin tiloihin kokonaispalveluna, asiakkaan tarpeet huomioiden.
Yrityksen liiketoiminta perustuu ajatukseen: ”Kun asiat toimivat, niitä ei huomaa.” Tämä tarkoittaa sitä, että DESK toimittaa, varmistaa ja ylläpitää asiakkaidensa tilojen AV-ratkaisuiden toimivuutta palveluna. Laitteet pidetään toimivina ja elinkaarensa päähän tulleet laitteet vaihdetaan uusiin. Näin DESKin asiakkaiden ei tarvitse koskaan miettiä laitteiden toimivuutta, vaan he voivat keskittyä miellyttäviin kohtaamisiin. ”Me uskomme, että siellä missä ihmiset viihtyvät yhdessä ja kommunikoivat esteettömästi, syntyy tehokasta liiketoimintaa” Elmo Väisänen kiteyttää.
Kuinka tienne yhtyi MicroMedian kanssa
2017 MicroMedian asiakasneuvottelija soitti meille ja sovimme tapaamisen, johon osallistuimme myyntitiimimme voimin. Asiakashankinnan tehostaminen oli meillä agendalla, joten tapaaminen järjestyi sopivaan ajankohtaan. MicroMedian kokonaisvaltainen osaaminen, referenssit ja meidän tarpeiden ymmärtäminen vakuuttivat meidät. Heidän oma asiakasneuvottelijansa, joka tapaamisen sopi oli myös erinomainen käyntikortti.
Missä MicroMedia on auttanut teitä?
Myyjiemme ajankäytön kannalta on tärkeää, että MicroMedia sopii meille laadukkaita myyntitapaamisia, joiden kohderyhmä ja viesti on tarkkaan harkittu. MicroMedia on sopinut myyjillemme tapaamisia vuodesta 2017 lähtien. He tuntevat meidän toimintatavat hyvin ja yhteistyö heidän kanssaan on helppoa. Yhteistyötä johdetaan hyvin ja kommunikaatio on nopeaa.
Missä MicroMedia on erityisen hyvä?
Onnistunut uusasiakashankinta vaatii kohderyhmän herättelyä. Monet asiat voitaisiin hoitaa paremmin ja moni asiakkaistamme on tottunut toimimaan toimimattomassa ympäristössä. Koska AV-ympäristö on liki huomaamaton, oikean päättäjän tavoittaminen yrityksistä voi olla hankalaa. MicroMedia on onnistunut ansiokkaasti tavoittamaan puhelimitse juuri oikeat henkilöt ja käymään heidän kanssaan erittäin laadukkaita keskusteluita, jotka ovat meille näyttäytyneet juuri tavoitteiden mukaisina tapaamisina.
Suosittelisitko?
Kyllä. Kasvoimme vuonna 2018 26% panostamalla uusasiakashankintaan ja tästä kasvusta puolet on tullut MicroMedian avulla. Yhteistyö on sujunut loistavasti ja ketterästi. Olemme saaneet laadukkaita tapaamisia juuri oikeisiin yrityksiin.
Joona Kapanen MicroMedia:
Projekti aloitettiin vuonna 2017. On ollut mahtavaa saada olla mukana tekemässä DESKin kasvua. Meidän koko tiimi: soittajat, kohderyhmäasiantuntijat ja projektijohto ovat onnistuneet erinomaisesti. DESKin ammattilaisten kanssa on ollut helppo työskennellä ja asioita on saatu vietyä eteenpäin nopeallakin tahdilla. Avoin kommunikaatio, sparrailu ja erilaisten asioiden testaus ovat ruokkineet kasvua.
ioLiving &
MicroMedia
Mikä firma ioLiving on?
ioLiving lisää älykkyyttä liiketoimintaan esineiden internetin eli IoT:n avulla. Ratkaisumme mahdollistaa jatkuvan mittaustiedon seurannan havainnollisella käyttöliittymällä ajasta ja paikasta riippumatta. Nettipalvelua käytetään ammattikeittiöissä, rakennustyömailla ja maataloudessa.
”Olemme nuorehko yritys ja toimimme toistaiseksi pienellä tiimillä. Onnistuimme saamaan alkuvaiheessa muutaman asiakkaan ilman panostusta markkinointiin ja myyntiin, ja sitä kautta liiketoimintamme käyntiin.
Kuinka tienne yhtyi MicroMedian kanssa?
Vuonna 2018 totesimme, että tuotteemme on kilpailukykyinen ja sille on kysyntää. Halusimmekin siltä pohjalta skaalata liikevaihtoamme ylöspäin panostamalla markkinointiin ja myyntiin.
Tiimimme on vahvasti teknologiataustainen, joten tarvitsimme apua. Päädyimme tukeutumaan MicroMediaan, koska heillä on pitkä kokemus b-to-b-markkinoinnista ja heiltä löytyy kompetenssia koko rintaman leveydeltä – graafisesta suunnittelusta ja sisällöntuottamisesta digimarkkinointiin ja niin edelleen.
Missä MicroMedia on auttanut teitä?
MicroMedian avustukselle laadimme markkinointistrategian, jossa kävimme läpi kilpailuetumme ja määritimme positiomme. Omin voimin emme varmasti olisi pystyneet kiteyttämään näitä yhtä nopeasti. Tämän jälkeen päivitimme perusasiat: nettisivuston, logon, muun graafisen ilmeen, esittelymateriaalin ja case study -pohjan.
Asioiden hoitaminen on kaiken kaikkiaan nyt helpompaa, kun asiat kulkevat Petrin ja Niklaksen kautta. Liiketoimintaymmärryksensä kautta he ovat pystyneet hyvin neuvomaan ja ohjaamaan meitä, mitä viestinnässä kannattaa tuoda esille. Pakko myöntää, että olemme olleet aiemmin liiankin vaatimattomia.
Missä MicroMedia on erityisen hyvä?
Olemme olleet tyytyväisiä kaikkeen mitä MicroMedia on meille toteuttanut. Asiakkailta ja ulkopuolisilta on tullut myös palautetta, että hyvältä näyttää!
Laaja-alaisuus on selkeä MicroMedian vahvuus, koko markkinoinnin kirjo on mukana tarjoomassa kohderyhmien poimimisesta kampanjoihin ja soittoihin. Positiivisena yllätyksenä tuli nopeus – onnistuimme pysymään todella tiukassa aikataulussa. Selkeästi ei oltu ensimmäistä kertaa tekemässä tällaista hommaa.
Suosittelisitko?
Ilman muuta voin suositella varsinkin meidän tyyppiselle yritykselle. MicroMedian slogan – Myyntitavoitteista johdettua markkinointia – on osuva: meidän tyyppinen yritys tarvitsee myyntitavoitteiden mukaan kohdennettua markkinointia, ja se on juuri MicroMedian erityinen vahvuus omien asiakasrekistereidenkin takia. Hintakin on kohtuullinen suhteessa panokseen.
Joona Kapanen, MicroMedia:
”IoLivingin myynnilliset kasvutavoitteet vaikuttivat voimakkaasti työn suunnitteluun. Kun ymmärsimme tavoitteet liiketoiminnan näkökulmasta, pystyimme sparraamaan kokemuksemme avulla, mistä kasvupotentiaali parhaiten löytyy – kannattaako esimerkiksi hakea suoraa kauppaa vai jälleenmyyjiä.
Ilme laitettiin ensi töiksi kuntoon. Sen sivutuotteena syntyi graafinen elementti, joka päätettiin viedä mukaan kaikkiin materiaaleihin. Se on minusta hyvä esimerkki, että me MicroMediassa emme tyydy tekemään vain sovittuja asioita, vaan sen ohella syntyy usein uusia hyödyllisiä juttuja.”
Aava Virta &
MicroMedia
Mikä firma Aava Virta-valmennus on?
Aava Virta-valmennus on Lääkärikeskus Aavan liiketoimintayksikkö, joka keskittyy tiedon avulla valmentamiseen. Tavoitteena on valmentaa yritysten henkilöstöä kohti parempaa hyvinvointia ja tuottavuutta.
Hyvinvoinnin ja tuottavuuden välillä on tutkimustemme mukaan suora korrelaatio: motivoitunut ja energinen työntekijä voi olla jopa kymmenkertaisesti huonosti voivaa tuottavampi. Tämä ero korostuu varsinkin asiantuntijapalveluiden ja luovien alojen kohdalla.
Kuinka tienne yhtyi MicroMedian kanssa ja missä MicroMedia on auttanut teitä?
Yhteistyömme lähti käyntiin syksyn 2018 Nordic Business Forum -tapahtumasta saatujen liidien kautta. MicroMedian Presales-tiimi hoiti puolestamme liidien kontaktoinnin ja tapaamisten buukkauksen.
Alkuvuoden aktiivisuutemme myyntitapaamisten osalta johti siihen, että liidiputkemme alkoi kevään mittaan tyhjentyä. Päätimmekin lähteä uudelle kierrokselle MicroMedian kanssa. Presales-projekti pantiin alulle elo-syyskuussa, ja arvokkaita tapaamisia alkoi tulla jo reilussa viikossa. Meille keskeinen HR-päättäjien kohderyhmä on etenkin saatu hyvin haltuun.
Missä MicroMedia on erityisen hyvä?
Nopeus nousee ensimmäisenä mieleen. Kun annoimme lähtösignaalin, niin asiat lähtivät saman tien rullaamaan kuin itsekseen, ja kalenteriin alkoi ilmestyä tapaamisia. Kontaktointi on ollut erittäin ammattitaitoista: tuntuu kuin oman myyntitiimin jäsen olisi ollut organisoimassa tapaamisia, ja siinä hengessä tapaaminen lähtee aina hyvin käyntiin.
MicroMedian kautta saamiemme tapaamisten laatu on myös ollut erinomainen. Jokainen tapaaminen on toistaiseksi johtanut johonkin jatkotoimenpiteisiin, yleensä tarjoukseen. Myyntiäkin olemme jo jonkin verran saaneet aikaan.
Suosittelisitko?
Helppo on suositella MicroMediaa. Ei varmaan ole mitään syytä, miksei mikä tahansa yritys voisi hyötyä Presales-palvelusta. Asiantuntijuuden ja ratkaisujen myynnissä MicroMedian apu on kuitenkin erityisen hyödyllistä, koska silloin joutuu kaivelemaan tietoja asiakkaan tilanteesta ennen kontaktointia.
Joona Kapanen, MicroMedia:
Tämä on ollut aivan mahtava projekti, koska on ollut upea päästä työskentelemään oman alansa huippujen kanssa. Liiketoiminta on myös sellainen, joka puhuttelee ainakin itseä kovasti. Kun asian kokee myös itselleen tärkeäksi, on erityisen hienoa saada olla mukana Aava Virta-valmennuksen kasvutarinassa.
Proha &
MicroMedia
Mikä firma Proha on?
Proha on alun perin perustettu vuonna 1984. Yhtiön kansainvälistyessä nimeksi muutettiin Dovre Group. Keväällä 2019 Dovre Group sitten yhtiöitti projektihallinnan konsultointi- ja ohjelmistoliiketoiminnat itsenäiseksi, 100% omistamakseen Proha Oy:ksi.
Missiomme on varmistaa asiakkaidemme onnistuminen projekteissaan. Kehitämme projektijohtamisen käytäntöjä ja toimintatapoja, valmennamme ja koulutamme projektijohtamisen parhaita menetelmiä sekä tarjoamme projektijohtamisen tueksi tietojärjestelmiä.
Kuinka tienne yhtyi MicroMedian kanssa ja missä MicroMedia on auttanut teitä?
Yhteistyömme lähti käyntiin reilu seitsemän vuotta sitten. Myyjillämme oli aikapulaa, joten tapaamisten saaminen ja sen myötä muut myyntiaktiviteetit etenivät liian hitaasti tavoitteisiin nähden. Päätimme silloin etsiä ammattimaisesti toimivan liidihankintakumppanin myyntimme tueksi, ja MicroMedia vastasi parhaiten huutoon. Päivitimme MicroMedian päättäjätiedoista yhteystiedot, käynnistimme presales-telemarkkinointi aktiviteetit ja samaa teemme edelleen vuosia myöhemmin.
Yhtiöittämisen alla kirkastimme kevät-kesällä 2019 markkinointiviestimme MicroMedian kanssa. Sieltä syntyi perusajatuksemme: autamme asiakkaitamme pysymään väylällä tarjoamalla projektijohtamiseen siitä puuttuvan palasen. Lisäksi MicroMedia on ollut apunamme mm. digitaalisessa markkinoinnissa, verkkosivuston suunnittelussa ja toteutuksessa sekä some-markkinoinnin koulutuksessa.
Missä MicroMedia on erityisen hyvä?
Myyntimahdollisuuksien kartoittaminen eli Presales on kyllä loistava tekemisessään, en voi muuta sanoa. Meillä ei myöskään ole omaa markkinointiorganisaatiota, joten MicroMedian kaltaiseen kumppaniin voidaan tukeutua monessakin eri tarpeessa. Ja pitkä yhteistyö on tietysti johtanut siihen, että MicroMediasta löytyy meidän suuntaamme nykyään useampiakin yhteyshenkilöitä aiheesta riippuen, mitä pidämme sujuvana toimintamallina.
Suosittelisitko?
Me olemme ehdottomasti olleet tyytyväisiä MicroMediaan: emme varmastikaan olisi enää heidän asiakkaanaan, jos olisimme olleet jossain vaiheessa tyytymättömiä. Kilpailijat kyllä tarjoavat meillekin palveluitaan, mutta emme ole niihin halunneet tarttua, vaan jatkamme samalla hyväksi havaitulla kuviolla.
Timo Häkkinen, MicroMedia:
Yhteistyömme Prohan kanssa on ollut erittäin antoisaa ja jatkuvasti kehittyvää. Suurimpana syynä menestyksekkääseen suhteeseen on ollut molemman puolinen luottamus ja avoimuus. Luottamuksen ansiosta päästään paljon pintaa syvämmellä kehittämään toimenpiteitä ja tuottamaan tuloksia.