Sen tuntee, kun tietää kenelle kannattaa myydä

Ostoaietieto auttaa kohdentamaan myyntisi ja markkinointisi oikein

Ostoaietietoa hyödyntävä
B2B-organisaatio myy enemmän ja johdonmukaisemmin

Miksi ostoaietiedolla on väliä? 

Käännetään asia näin päin: Olisiko myyntinne tehokkaampaa, jos tuntisitte prospektiyrityksenne päätöksentekijät ja tietäisitte, milloin hankintapäätökset tehdään? Luultavasti.  

MicroMedian tuottama ostoaietieto kertoo kuka ostaa, mitä ostaa ja milloin ostaa – tarkkuudella, jota et muualta saa.

Webinaaritallenteet

WEBINAARITALLENNE 29.11.2023

TOIMITILOJEN VALINTAPERUSTEET 2024 - Miten hyödynnät tietoa ja luot arvoa kiinteistöille

Toimitilamarkkinassa menestyy se, joka tuntee ennakkoon asiakkaiden tarpeet.
WEBINAARITALLENNE 25.10.2023

Account-Based Marketing ❤️ Ostoaietieto – Ostoaietiedon avulla markkinointi osuu aina maaliin

Account-Based Marketing on paras tapa tehdä myyntiä tukevaa B2B-markkinointia, mutta se tarvitsee rinnalleen ostoaietietoa.

WEBINAARITALLENNE 27.9.2023

Ostoaietieto – Tunne B2B-asiakkaittesi tulevaisuuden tarpeet jo tänään

Ostoaietiedon avulla tiedät aina, kenelle myydä ja milloin. Mutta miten ostoaietietoa kerätään ja hyödynnetään?
MM Ostoaietieto STILL1

Mitä on ostoaietieto?

Ostoaietieto (intent data) on asiakaskohtaamispisteistä kerättyä tietoa, joka kertoo B2B-yrityksen nykyisistä ja tulevista tarpeista. 

BANT (Budget, Authority, Need, Timeline) on yleinen tapa analysoida ja raportoida prospektin ostoaikeita. 

Ostoaietieto vastaa tyypillisesti ainakin seuraaviin kysymyksiin: 

Miten ostoaietietoa hyödynnetään?

Ostoaietieto auttaa myymään oikeille henkilöille oikeaan aikaan. Tämä tarkoittaa, että myyntitiimi – tai ulkoistettu presales-tiimi – on prospektiin yhteydessä heti ostoikkunan avautuessa. 

B2B-myynti on kuitenkin tehokkaimmillaan, kun sitä tuetaan markkinoinnilla. Ostoaietiedon avulla prospekteihin voidaan kohdistaa myös oikeanlaisia ja oikeanaikaisia markkinoinnin toimenpiteitä. Ne auttavat prospektia ostopolulla eteenpäin ja toisaalta muistamaan teidät, kun ostopäätöksen hetki koittaa. 

Lue lisää:
ABM >>  
Sisältömarkkinointi >> 
Digimarkkinointi >>

MM Ostoaietieto STILL2
MM Ostoaietieto STILL3 1

Miten ostoaietietoa kerätään?

Paras ja tarkin ostoaietieto saadaan prospektiyrityksen päättäjiltä itseltään, siksi puhelinhaastattelu on keinoista paras. Puhelinhaastatteluiden etuna on myös se, että aikaikkunan ollessa oikea, voidaan samalla sopia myyntitapaaminen. 

Ostoaietietoa (sekä haaleampia ostoaiesignaaleja) kerätään lisäksi digitaalisten kanavien tapahtumista, kuten some- ja verkkosivukäyttäytymisestä, tunnistautumisista, webinaariin ilmoittautumisista ja uutiskirjeen tilauksista. 

Ostoaietieto on keskeinen osa nykyaikaista markkinointia ja myyntiä, ja sen merkitys perustuu useisiin tekijöihin.

1. Ymmärrys asiakkaasta
Ostoaietieto antaa yrityksille syvällisen ymmärryksen siitä, mitä potentiaaliset asiakkaat harkitsevat ostavansa ja milloin. Tämä tieto auttaa kohdentamaan markkinointia ja myyntiä juuri oikeaan aikaan ja oikealla tavalla.

2. Tehokkuus
Kun yritys tietää, mitä asiakas aikoo ostaa, se voi kohdentaa resurssinsa tehokkaammin. Tämä vähentää hukkaa ja maksimoi ROI:n (return on investment) markkinoinnissa ja myynnissä.

3. Henkilökohtaisuus
Ostoaietiedon avulla yritykset voivat räätälöidä viestinsä ja tarjouksensa yksilöllisesti kullekin asiakkaalle, mikä parantaa asiakaskokemusta ja lisää myynnin todennäköisyyttä.

4. Kilpailuetu
Yritykset, jotka hyödyntävät ostoaietietoa, ovat askeleen edellä kilpailijoitaan. Ne pystyvät ennakoimaan markkinoiden muutoksia ja reagoimaan niihin nopeammin.

5. Parempi tuotekehitys
Ymmärtämällä, mitä asiakkaat todella haluavat ja tarvitsevat, yritykset voivat kehittää tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat paremmin markkinoiden kysyntään.

MikaJarvinenAvatar 1

Mika Järvinen

Myyntijohtaja | Yritysasiakkaat

Aava logo 1

”Meidän tavoitteenamme on myydä ratkaisuja asiakasyritystemme ongelmiin, ei tuputtaa palveluitamme. Siksi asiakasymmärryksen syventäminen ostoaietiedolla on ollut meille yhtä tärkeää kuin ostoikkunoiden selvittäminen ja myyntimahdollisuuksien paikantaminen. 

Ostoaietieto auttaa meitä täsmentämään viestejämme sekä tuottamaan asiakkaillemme aidosti hyödyllisiä sisältöjä.”

Lisäluettavaa

planning chart for business project 2022 12 15 22 03 31 utc scaled

Ostoaietieto & B2B-myynti: mitä, miksi, miten?

Ostoaietieto (intent data) on asiakaskohtaamispisteistä kerättyä tietoa, joka kertoo B2B-yrityksen nykyisistä ja tulevista tarpeista. Tämän tiedon avulla voidaan toteuttaa myynnin ja markkinoinnin toimenpiteitä reaaliaikaisesti (Real-time marketing) ja asiakaskohtaisesti (Account-based ...
Lue lisää >>
atea front 2 2020

Liidipumppu tuo näkymän asiakkaiden tulevaisuuteen – Case Atea

Atean ja MicroMedian Liidipumppu on toimintatapa, joka tunnistaa, kartoittaa ja laadullistaa uusia myyntimahdollisuuksia valituista yrityksistä sekä auttaa liiketoimintayksiköitä toteuttamaan markkinointitoimenpiteitä sovitussa aikataulussa ja välttämään turhaa ...
Lue lisää >>
Mika Aava 1 e1635843966179

MicroMedia auttoi Lääkärikeskus Aavaa yhdistämään myynnin ja markkinoinnin

Meidän tavoitteenamme on myydä ratkaisuja asiakasyritystemme ongelmiin, ei tuputtaa palveluitamme. Siksi asiakasymmärryksen syventäminen ostoaietiedolla on ollut meille yhtä tärkeää kuin ostoikkunoiden selvittäminen ja myyntimahdollisuuksien paikantaminen. ...
Lue lisää >>
Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli -webinaarisarja

Ostoaietieto B2B-markkinoinnissa - Mitä, kenelle, koska, miten?

Järjestimme torstaina 27.10.2022 klo 9.00-10.00 webinaarin, jossa aiheesta keskustelivat Atean Lead Manager Petri Henriksson sekä kaupallinen johtaja Kimmo Luoma ja Presalesin johtaja Henri Eerola MicroMedialta. 

Micromedia Valkoinen B2B Myynti Markkinointi 1

Tiedämme, mitä asiakkaasi tekee tänään huomenna 60 päivän päästä puolen vuoden päästä vuoden päästä kahden vuoden päästä

Tuotamme ostoaietietoa, jonka avulla teet asiakkuusmarkkinointia.

Juuri oikeaan aikaan, juuri oikeassa kanavassa.  

MicroMedia on kokonaisvaltainen kumppanisi ostoaietiedon keräämiseen, analysoimiseen ja hyödyntämiseen. 

Ota yhteyttä!

Jori Juuti
Jori Juuti
Director, Sales & Growth
+358 50 546 8795
jori.juuti@micromedia.fi
Micromedia Sininen B2B Myynti Markkinointi
Autamme myyntimiestä myymään enemmän. Tukholmassa vuonna 1975 perustetun MicroMedian missio on pysynyt ennallaan koko yrityksen historian ajan.

Missiomme onkin juuri nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Yhdistämällä hyväksi havaitut tutut tavat ja uudet työkalut kykenemme aktivoimaan ja tukemaan tehokkaasti myyntiä läpi koko ostoprosessin.

Tänään MicroMediassa työskentelee 40 intohimoisesti B2B-asiakashankintaan suhtautuvaa ammattilaista. MicroMedian toimipiste sijaitsee Helsingissä.

Keskitymme B2B-markkinointiin, tunnemme myynnin toimintatavat ja siksi pystymme tarjoamaan keskeiset markkinoinnin keinot myyntimahdollisuuksien tuottamiseen. 

Arvostaminen • Vastuun ottaminen • Asiakaskeskeisyys • Jatkuva kehittyminen • Rohkeus • Hauskuus