Vauhtipyörä: Askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen

Markkinoinnin ja myynnin välisten siilojen purkamisesta B2B-liiketoiminnassa on puhuttu paljon ja pitkään. Keskustelu on kuitenkin usein jäänyt liiketoimintafilosofian tasolla liikkuvaksi maalailuksi, josta on puuttunut konkretia. 

Oppaassa esittelemme miltä näyttää organisaatio, jossa myynti ja markkinointi pelaavat yhteen maaliin ja mitä siihen pääsy vaatii liiketoimintajohdolta. MicroMedian näkemys B2B-myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä kiteytyy Vauhtipyörään. Se on kolmevaiheinen prosessi, jonka pitää liikkeessä myynnin ja markkinoinnin yhteispeli ja jonka vauhti vain kasvaa joka kierroksella.

Vauhtipyörän osa-alueet ovat asiakasymmärrykseen perustuva kohdentaminen, asiakkuusmarkkinointi ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa henkilökohtaisesti käytävä dialogi. Vauhtipyörän pyöriessä se tuottaa tasaisena virtana perinpohjaisesti tunnettuja ja pitkälle kvalifioituja myyntimahdollisuuksia. Ennen kuin vauhtipyörä voidaan pyöräyttää käyntiin ja tehdä ”tuloksia niin että tuntuu”, on kuitenkin asemoitava myynnin ja markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet ja fokus oikeaan asentoon. 

Tässä oppaassa annamme askelmerkit myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Katso muita oppaitamme

  • Kaikki
  • Account Based Marketing
  • Analytiikka
  • Antti Thilman
  • Asiakastarina
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • B2B Kumppani
  • B2B Markkinointi
  • B2B Myynti
  • Creative
  • Digimarkkinointi
  • Digitaalinen Mainonta
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Henri Eerola
  • HubSpot
  • Inbound
  • Insights
  • Joona Kapanen
  • Kari Hartikainen
  • Kimmo Luoma
  • Kohdentaminen
  • Kohdentamispalvelut
  • Konversio
  • Liidimarkkinointi
  • LinkedIn
  • Markkinointi
  • Myynti
  • PreSales-telemarkkinointi
  • Sisältömarkkinointi
  • Timo Häkkinen
  • Trendit
  • Tulospalvelu
Kaikki
  • Kaikki
  • Account Based Marketing
  • Analytiikka
  • Antti Thilman
  • Asiakastarina
  • Asiakkuusmarkkinointi
  • B2B Kumppani
  • B2B Markkinointi
  • B2B Myynti
  • Creative
  • Digimarkkinointi
  • Digitaalinen Mainonta
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Henri Eerola
  • HubSpot
  • Inbound
  • Insights
  • Joona Kapanen
  • Kari Hartikainen
  • Kimmo Luoma
  • Kohdentaminen
  • Kohdentamispalvelut
  • Konversio
  • Liidimarkkinointi
  • LinkedIn
  • Markkinointi
  • Myynti
  • PreSales-telemarkkinointi
  • Sisältömarkkinointi
  • Timo Häkkinen
  • Trendit
  • Tulospalvelu

Kohtaamispisteet hybridiajassa – Nyt myynti tarvitsee markkinointia enemmän kuin koskaan aiemmin

Yritykset ovat ottaneet viime vuosina merkittäviä digiloikkia liiketoimintojen siirtyessä verkkoon. Asiakkaat ovat kuluttajina tottuneet erinomaiseen asiakaskokemukseen, siksi onkin aika tarkastella asiakaskokemusta B2B-ostajan näkökulmasta. Vastaako se …

Lue lisää >>

Myynnin, markkinoinnin ja teknologioiden yhteistyö podcast-jakso

ROBINS-podcastin jaksossa keskustelemassa myynnin, markkinoiden ja teknologioiden yhteistyöstä Henna Niiranen ja Joona Kapanen. Hostina Miina Kivelä (TAMK). Myynnin, markkinoinnin ja teknologioiden yhteistyö Mitä tarkoittaa, että …

Lue lisää >>

Tulospalvelu: Marraskuu 2021

Loppusiivous & valmistautuminen 2022 Myynnin on aika varmistaa loppuvuoden tavoitteiden saavuttaminen ja ottaa lentävä lähtö 2022 ensimmäiselle vuosineljännekselle. Potentiaaliset asiakasyritykset ovat juuri nyt liikkeellä kartoittamassa …

Lue lisää >>

Tulospalvelu: Lokakuu 2021

Myynnin ja markkinoinnin välisestä yhteistyöstä on puhuttu jo pitkään. Yritykset tekevät paljon töitä tehostaakseen kaupallista prosessiaan. Myyntiorganisaatiot ovat ottaneet pandemian johdosta suuria harppauksia digitalisaation hyödyntämisessä, joka on puolestaan lisännyt myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. 

Lue lisää >>

Minkälainen sisältömarkkinointi sopii asiantuntijavetoiseen palvelu- ja ratkaisuliiketoimintaan?

Muutama vuosi sitten kohistiin siitä, kuinka inbound-markkinointi tulee syrjäyttämään outboundin kaikessa B2B-markkinoinnissa. Tämä väite ei kuitenkaan toteutunut asiantuntijavetoisessa ratkaisu- ja palveluliiketoiminnassa. Ja kuten yleensä, teesin …

Lue lisää >>

Mitä on kvalitatiivinen telemarkkinointi, ja miksi se on hyödykästä ja mielekästä paitsi sen ostajalle mutta myös sen tekijälle?

Alla hieman pohdintaa, miksi yrityksen kannattaa ostaa MicroMedian palveluita tai miksi MicroMedia on valtakunnan paras paikka tehdä puhelintyötä.

Lue lisää >>

MicroMedia auttoi Lääkärikeskus Aavaa yhdistämään myynnin ja markkinoinnin

MicroMedia auttoi Lääkärikeskus Aavaa yhdistämään B2B-myynnin ja markkinoinnin. Tulokset puhuvat puolestaan.

Lue lisää >>

Tulospalvelu: Syyskuu 2021

Nyt on aika ottaa loppukiri tämän vuoden osalta ja varmistaa 2022 aktiviteetit! Nyt on aika ottaa loppukiri vuodelle 2021 ja suunnitella tulevaa. Muistuttelimme elokuun uutiskirjeessä …

Lue lisää >>

Nosta LinkedIn-mainontasi uudelle tasolle HubSpotin listoilla

HubSpot-listoihin perustuva LinkedIn-mainonta on entistäkin tehokkaampi täsmäase oikeanlaisen liikenteen sekä yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen.

Lue lisää >>

B2B Social Selling 2022 – miksi ja miten sitä tehdään?

Harvat onnistuvat social sellingissä johdonmukaisesti. Tämä on muistilista siitä, miksi ja miten B2B social sellingiä kannattaa tehdä.

Lue lisää >>

Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksy” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön.

MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirje tarjoaa kuukausittain rautaisannoksen tietoa, miten onnistut myymään enemmän ja tekemään parempaa tulosta. 

Tulospalvelun kuukauden blogissa käsitellään B2B-markkinoiden viimeisimpiä kuulumisia, onnistumisia asiakastarinoiden muodossa ja palveluitamme.

Tulospalvelu-uutiskirje tuo tietoa tuloksen tekemiseen.