Katso tallenne
Markkinoinnin tila -tutkimus
-suomalaisen B2B-markkinoinnin tilannekuva
Markkinoinnin tila -tutkimus julkistettiin maaliskuussa 2025 ja webinaarissa kuultiin ensimmäistä kertaa tutkimusaineiston B2B-yritysten otoksen tuloksia.
Nyt jo yhdeksättä kertaa toteutettu Markkinoinnin tila –tutkimus on vuosien aikana vakiinnuttanut asemansa suomalaisen markkinoinnin vahvuuksien ja kehityskohtien tunnistamisessa. Tutkimuksen vastuullisena johtajana toimii professori Johanna Frösén. Tutkimusaineisto on kerätty yhteistyössä Markkinoinnin tila -tutkimuksen pitkäaikaisen yhteistyökumppanin MicroMedian kanssa.
Tiedämme, mitä asiakkaasi tekee tänään huomenna 60 päivän päästä puolen vuoden päästä vuoden päästä kahden vuoden päästä
MicroMedia on kokonaisvaltainen kumppanisi tiedon keräämiseen, analysoimiseen ja hyödyntämiseen
- Autamme löytämään kohderyhmäyritykset ja -päättäjät juuri teidän tarpeeseenne
- Autamme määrittämään, mitä tietoa juuri teidän yrityksenne tarvitsee
- Kokoamme haastatteluilla kerätyn tiedon helposti hyödynnettävään muotoon
- Kampanjan laajuuden ollessa riittävä, voimme laatia datan perusteella myös markkina-analyysin sekä mahdollisia tunnistettavia trendejä
- Autamme suunnittelemaan myös kohdistettuja toimenpiteitä, joilla valittuja kohderyhmiä voidaan auttaa hankintaprosessissa eteenpäin
- Voimme hyödyntää haastatteluista kerättyä tietoa myös markkinointisisältöjen, kuten tutkimusraporttien, blogitekstien, videoiden tai erilaisten oppaiden tuottamiseen
Autamme myyntimiestä myymään enemmän. Tukholmassa vuonna 1975 perustetun MicroMedian missio on pysynyt ennallaan koko yrityksen historian ajan.
Missiomme onkin juuri nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Yhdistämällä hyväksi havaitut tutut tavat ja uudet työkalut kykenemme aktivoimaan ja tukemaan tehokkaasti myyntiä läpi koko ostoprosessin.
Tänään MicroMediassa työskentelee 40 intohimoisesti B2B-asiakashankintaan suhtautuvaa ammattilaista. MicroMedian toimipiste sijaitsee Helsingissä.
Keskitymme B2B-markkinointiin, tunnemme myynnin toimintatavat ja siksi pystymme tarjoamaan keskeiset markkinoinnin keinot myyntimahdollisuuksien tuottamiseen.
Arvostaminen • Vastuun ottaminen • Asiakaskeskeisyys • Jatkuva kehittyminen • Rohkeus • Hauskuus