Ostoaietieto B2B-markkinoinnissa - Mitä, kenelle, koska, miten?
WEBINAARITALLENNE
Ostoaietieto B2B-markkinoinnissa - Mitä, kenelle, koska, miten?
Ostoaietieto (intent data) on kohtaamispisteissä kerättyä tietoa, joka kertoo asiakkaan nykyisistä ja tulevista tarpeista sekä tavoitteista. Tämän tiedon avulla pystytään optimoimaan markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet asiakaskohtaisesti.
Järjestimme torstaina 27.10.2022 klo 9.00-10.00 webinaarin, jossa aiheesta keskustelivat Atean Lead Manager Petri Henriksson sekä asiakkuusjohtaja Kimmo Luoma ja Presalesin johtaja Henri Eerola MicroMedialta.
Onko välittömiä tarpeita?
Onko alkavia hankkeita tai suunniteltuja hankintoja?
Mitä he odottavat yhteistyökumppaneiltaan?
Kuka heillä tekee päätökset?
Milloin olisi oikea aika olla yhteydessä?
Petri Henriksson
Kimmo Luoma
Henri Eerola
Liidipumppu tuo näkymän asiakkaiden tulevaisuuteen – Case Atea
Tiedämme, mitä asiakkaasi tekee tänään huomenna 60 päivän päästä puolen vuoden päästä vuoden päästä kahden vuoden päästä
Juuri oikeaan aikaan, juuri oikeassa kanavassa.
Mitä sitten pitäisi tehdä?
- Laita myynnin ja markkinoinnin yhteistyö kuntoon rakentamalla yhteiset tavoitteet ja dokumentoimalla yhteiset prosessit.
- Hyödynnä asiakaskohtaamisissa kerättyä ostoaietietoa, joka kertoo asiakkaan nykyisistä ja tulevista tarpeista sekä tavoitteista. Tämän tiedon pohjalta pystyt optimoimaan markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet tarkemmin asiakaskohtaisesti.
- Tee ABM:ää (Account-based Marketing), jotta lisäät valittujen päättäjien tietämystä tarjotuista ratkaisuista ja edistät ostopäätöksen syntymistä.
MicroMedian Auditointityöpajassa tarkastellaan juuri teidän yrityksen kaupallista kokonaisuutta myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Auditoinnin tuloksena syntyy ehdotus käytännön toimenpiteistä, joiden avulla nopeutat ja tehostat asiakashankintaa.
Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli
Järjestimme kolmen webinaarin sarjan, joiden sisältö rakentuu tekemässämme tutkimuksessa tehtyihin havaintoihin ja asiantuntijoiden näkemyksiin.
Miten markkinointi ja myynti saadaan datan avulla toimimaan tehokkaasti yhteen ja tuottamaan tuloksia?
Kysyimme päättäjiltä, miten asiakasdataa hyödynnetään yritysten myynnissä ja markkinoinnissa.
Ostoaietieto B2B-markkinoinnissa - Mitä, kenelle, koska, miten?
Miten hallita ja tunnistaa asiakkaiden pitkiä ostosyklejä, eikä vain välittömiä myyntimahdollisuuksia? Ja hyödyntää tietoa markkinoinnissa?
Sisältömarkkinointi X ABM - B2B-markkinoinnin ykköstrendi 2023
Missiomme onkin juuri nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Yhdistämällä hyväksi havaitut tutut tavat ja uudet työkalut kykenemme aktivoimaan ja tukemaan tehokkaasti myyntiä läpi koko ostoprosessin.
Tänään MicroMediassa työskentelee 40 intohimoisesti B2B-asiakashankintaan suhtautuvaa ammattilaista. MicroMedian toimipiste sijaitsee Helsingissä.
Keskitymme B2B-markkinointiin, tunnemme myynnin toimintatavat ja siksi pystymme tarjoamaan keskeiset markkinoinnin keinot myyntimahdollisuuksien tuottamiseen.