WEBINAARI

X

Markkinoinnin tila -tutkimus
- suomalaisen B2B-markkinoinnin tilannekuva
5.6.2025 klo 9.00 - 10.00
Uudet tutkimustulokset julki – Markkinoinnin tila suomalaisissa B2B-yrityksissä
Kiinnostaisiko kuulla, miten suomalaiset B2B-yritykset pärjäävät markkinoinnissa juuri nyt – ja miten voit viedä oman yrityksesi markkinoinnin uudelle tasolle?
MicroMedia kutsuu sinut webinaariin, jossa pureudumme Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun uusimman Markkinoinnin tila -tutkimuksen löydöksiin erityisesti B2B-yritysten näkökulmasta. Tämä Aalto-yliopiston ainutlaatuinen tutkimus on Suomen pitkäaikaisin markkinointitutkimus ja vastaajina oli yli 800 yrityspäättäjää eri puolilta Suomea.
Markkinoinnin tila -tutkimus julkistettiin maaliskuussa 2025 ja tässä webinaarissa kuulet ensimmäistä kertaa tutkimusaineiston B2B-yritysten otoksen tuloksia. Webinaarissa kuulet mm.
- Missä suomalaiset B2B-yritykset loistavat ja missä on kehittämisen varaa
- Eri toimialojen yritysten näkemyksiä budjetointiin, tekoälyn hyödyntämiseen ja markkinointitapojen kehittämiseen
- Konkreettisia vertailutietoja, jotka auttavat sinua parantamaan oman yrityksesi markkinointia
Nyt jo yhdeksättä kertaa toteutettu Markkinoinnin tila –tutkimus on vuosien aikana vakiinnuttanut asemansa suomalaisen markkinoinnin vahvuuksien ja kehityskohtien tunnistamisessa. Tutkimuksen vastuullisena johtajana toimii professori Johanna Frösén. Tutkimusaineisto on kerätty yhteistyössä Markkinoinnin tila -tutkimuksen pitkäaikaisen yhteistyökumppanin MicroMedian kanssa.
Älä missaa tätä tilaisuutta saada arvokasta tietoa ja konkreettisia vinkkejä oman yrityksesi markkinoinnin parantamiseksi.
Ilmoittaudu webinaariin
Tutkimuksen tuloksia esittelevät webinaarissa

Johanna Frösén
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori Johanna Frösén (KTT) on erikoistunut strategiseen markkinointiin, erityisesti markkinoinnin tuloksellisuuden ja analytiikkaan sekä asiakas- ja markkinalähtöiseen liiketoimintaan.

Juho-Petteri Huhtala
Juho-Petteri Huhtala (KTT) on asiakaskokemuksen, muotoilun, tuote- ja palvelukehityksen sekä markkinoinnin tekoälyn asiantuntija. Hän toimii tutkijatohtorina ja luennoitsijana Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.

Antti Vassinen
Professor of Practice Antti Vassinen (KTT, DI) on markkinoinnin vaikuttavuuden, analytiikan ja strategiasuunnittelun asiantuntija ja kouluttaja. Näiden ohella hän tutkii markkinoinnin tiedonkeruun ja datatalouden vaikutuksia kuluttajiin ja yhteiskuntaan.

Nora Bäckman
Nora Bäckman (KTM) on muutoshankkeiden viestinnän asiantuntija ja väitöskirjatutkija Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Väitöskirjatyössään hän keskittyy kestävän liiketoimintamallin käyttöönottoon yrityksissä.
Tiedämme, mitä asiakkaasi tekee tänään huomenna 60 päivän päästä puolen vuoden päästä vuoden päästä kahden vuoden päästä
MicroMedia on kokonaisvaltainen kumppanisi tiedon keräämiseen, analysoimiseen ja hyödyntämiseen
- Autamme löytämään kohderyhmäyritykset ja -päättäjät juuri teidän tarpeeseenne
- Autamme määrittämään, mitä tietoa juuri teidän yrityksenne tarvitsee
- Kokoamme haastatteluilla kerätyn tiedon helposti hyödynnettävään muotoon
- Kampanjan laajuuden ollessa riittävä, voimme laatia datan perusteella myös markkina-analyysin sekä mahdollisia tunnistettavia trendejä
- Autamme suunnittelemaan myös kohdistettuja toimenpiteitä, joilla valittuja kohderyhmiä voidaan auttaa hankintaprosessissa eteenpäin
- Voimme hyödyntää haastatteluista kerättyä tietoa myös markkinointisisältöjen, kuten tutkimusraporttien, blogitekstien, videoiden tai erilaisten oppaiden tuottamiseen
Autamme myyntimiestä myymään enemmän. Tukholmassa vuonna 1975 perustetun MicroMedian missio on pysynyt ennallaan koko yrityksen historian ajan.
Missiomme onkin juuri nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Yhdistämällä hyväksi havaitut tutut tavat ja uudet työkalut kykenemme aktivoimaan ja tukemaan tehokkaasti myyntiä läpi koko ostoprosessin.
Tänään MicroMediassa työskentelee 40 intohimoisesti B2B-asiakashankintaan suhtautuvaa ammattilaista. MicroMedian toimipiste sijaitsee Helsingissä.
Keskitymme B2B-markkinointiin, tunnemme myynnin toimintatavat ja siksi pystymme tarjoamaan keskeiset markkinoinnin keinot myyntimahdollisuuksien tuottamiseen.
Arvostaminen • Vastuun ottaminen • Asiakaskeskeisyys • Jatkuva kehittyminen • Rohkeus • Hauskuus