Ikuisuuksien ajan on haettu tehokkaita tapoja yhdistää markkinointi ja myynti. Tahtoa ja tietoa löytyy, ja nyt löytyy myös keino viedä nämä käytäntöön.
Markkinointi keskittyy usein vain tunnettuuden luomiseen, ja myynnin tavoitteena on yksittäinen kauppa.
– Markkinointi on etäällä myyntitavoitteista, voisi jopa sanoa, että turvallisen etäällä, kun taas myynti keskittyy usein seuraavaan kvartaaliin. MicroMedian tarjooma ja tapa toimia saa yrityksen markkinoinnin ja myynnin toimimaan yhteen pitkäjänteisesti, toimitusjohtaja Timo Häkkinen kiteyttää.
MicroMedia Oy on perustettu vuonna 1976 Tukholmassa yritystiedon ylläpitoon. Nykyisin Suomessa toimiva markkinointiyritys tarjoaa kokonaisvaltaisen palveluvalikoiman B2B-yritysten käyttöön.
– Autamme yrityksiä tehostamaan asiakashankintaa ja lisäämään myyntiä. Meillä on ainoana toimijana Suomessa tarjolla palvelukokonaisuus, joka kattaa markkinoinnin koko keinovalikoiman. Vauhtipyörä-toimintamallimme on uusi moderni tapa yhdistää markkinointi ja myynti.
Tavoitteena on päästä eroon yrityksen sisäisistä jarruista, kuten irrallisista prosesseista.
– Autamme kohdentamaan markkinoinnin toimenpiteet oikeille yrityksille, oikeille päättäjille, oikeaan aikaan. Keskeisin hyöty on myynnin ja markkinoinnin saumaton yhteistyö ja markkinoinnin tuottamien liidien siirtäminen myynnille kvalifioidusti.
Ostaminen helpoksi
Loppuasiakkaan kannalta onnistuneen asiakaskokemuksen muodostavat kaikki kohtaamiset yrityksen kanssa.
– Pitäisi organisoitua ostamisen ympärille. Kohdentamispalvelumme auttaa määrittelemään ideaaliprofiiliin kuuluvat asiakkaat ja tunnistamaan parhaan potentiaalin.
MicroMedia vastaa siitä, että kohderyhmätiedot ovat ajan tasalla. Asiakkuusmarkkinoinnin keinoin markkinointi ja sisällöt kohdennetaan täsmällisesti ostopäätöksiin vaikuttaville ihmisille monikanavaisesti ja tehokkaasti liidejä myynnille tuottaen.
– Telemarkkinointipalvelumme varmistaa, että kypsät liidit, yritysten murtokohdat ja ostosignaalit eivät jää havaitsematta. Palvelumme tuottaa laatutapaamisia, myyntiliidejä ja auttaa kokoamaan arvokasta asiakastietoa, joka viedään suoraan asiakkaan CRM:ään.
Häkkisen mukaan yritykset eivät usein tunnista parasta potentiaalia, ostosignaaleja tai murtokohtia.
– Data pitäisi pystyä hyödyntämään eri vaiheissa. Asiakaskohtaamiset ovat varsinainen aarreaitta: asiakkaiden kanssa käydyistä keskusteluista syntyy ajantasaista tietoa siitä, mitkä ovat asiakkaan tarpeet. Näin voidaan kohdistaa asiakkaalle uusia toimenpiteitä.
MicroMediassa työskentelee 35 B2B-asiakashankinnan ammattilaista. Yritys on työntekijöiden omistama. Liikevaihtotavoite vuodelle 2021 on kolme miljoonaa euroa.
Artikkeli on julkaistu 4.6.2021 ilmestyneessä Menestyksen Tekijät -kampanjassa, Talouselämän TE500-julkaisun yhteydessä.
https://news.calcus.com/kitkatonta-yhteispelia-markkinointiin-ja-myyntiin/
Näköislehti: https://www.kauppalehti.fi/optio/lehdet