Markkinoinnin ja myynnin liitto – kuinka markkinointi ja myynti saavat parhaan tuen toisistaan?
Vuoden toinen Tulospalvelu-uutiskirjeemme on taas melkoisen tuhti paketti, josta toivomme sinun löytävän kiinnostavaa luettavaa omaa työtäsi ajatellen. Tällä kertaa Tulospalvelu sisältää mm. vinkkejä ABM-markkinointiin sekä ostajapersoonien tunnistamisen ja ideaaliasiakkaiden määrittelemisen tärkeydestä.
MicroMedia Tulospalvelu kertoo kuukausittain tuloksista, joita olemme tuottaneet asiakkaillemme. Tehdään yhdessä töitä, että myös yrityksesi tulokset tulevat näkymään listalla.
Kerroimme aikaisemmassa kirjeessä mm. MicroMedian itse saavuttamista tuloksista vuonna 2021. Jos missasit edellisen uutiskirjeen, voit lukea se täältä!
Tapahtumat
MK Teematilaisuus: Miten data ja järjestelmät vauhdittavat liiketoiminnan kasvua?
Kuinka markkinointi ja myynti saadaan puhaltamaan samaan hiileen?
”Markkinoinnin ja myynnin onnistumisten taustalla on vankka asiakastieto ja -ymmärrys. MicroMedian toimitusjohtaja Timo Häkkinen tulee kertomaan meille, miten data ja järjestelmät vauhdittavat liiketoiminnan kasvua, auttaen markkinointia ja myyntiä puhaltamaan samaan hiileen. Case-esimerkkien kautta saamme nähdä, miten järjestelmissä piilotteleva asiakasymmärrys viedään markkinoinnin ja myynnin keskiöön ja kasvun ajuriksi.”
Blogi
Kirjoita postikortti – vaivannäkijät ja Account-Based Marketing
Account-Based Marketing (ABM) -toimintamallin eri määritelmät sisältävät yhden, kaikissa esiintyvän kriteerin: asiakaskohtaisesti kerätyn insightin hyödyntämisen personoinnissa. Nimensä mukaisesti ABM-markkinointia tehdään asiakaskohtaisesti, jolloin perinteiset B2B-markkinoinnin viestit, sisällöt ja CTA:t eivät riitä. Enemmän vaivaa on nähtävä.
Esimerkki nykyajasta: Jos perinteinen B2B-markkinointi olisi geneeristä sähköpostimarkkinointia, niin ABM-markkinoinnissa kirjoitetaan ja postitetaan henkilökohtainen postikortti omalla allekirjoituksella varustettuna.
Lue vinkkimme ABM-markkinointiin >>
Miksi ideaaliasiakkaiden ja ostajapersoonien määrittäminen on tärkeää?
Ostajapersoonien tunnistaminen on sisältömarkkinoinnissa tärkeää tietääksemme, keitä tuotetuilla sisällöillä – ja markkinoinnissa ylipäätään – halutaan puhutella.
Ihanneasiakkaiden määrittelyssä kysymme ensin itseltämme: Kenet haluamme seuraavaksi asiakkaaksemme ja miksi? Miksi me olemme tälle asiakkaalle parempi kumppani kuin joku toinen? Mitä lisäarvoa voimme tuottaa yritykselle?
Palvelut
Markkinointia palveluna
Markkinointia palveluna (MaaS) on yrityksille, joilla ei ole aikaa tai osaamista ylläpitää yrityksen tarvitsemia markkinoinnin toimenpiteitä itse. Kun markkinoinnin halutaan tuottavan tulosta, se vaatii valtavan määrän erilaista osaamista ja kokemusta.
Kukaan yksittäinen henkilö ei hallitse suvereenisti digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta, sisällöntuotantoa, graafista suunnittelua, markkinoinnin strategiaa tai vaikkapa mediamainontaa. Tämän lisäksi ammattilaisen hyödyntäminen varmistaa korkean laatutason, ja kokemus tuottaa tuloksia.
Onnistunut markkinointi vaatii suunnitelmallisuutta ja jatkuvuutta, mutta ennen kaikkea saavutettujen tulosten seurantaa sekä niistä oppimista. Markkinoinnin päätöksiä on tehtävä datavetoisesti, jotta maksimoidaan markkinoinnin onnistuminen tavoitteiden mukaisesti – tuloksia niin että tuntuu.
Seuraavassa uutiskirjeessä
Seuraavassa uutiskirjeessä käymme tarkemmin läpi datan ja asiakasymmärryksen hyödyntämistä markkinoinnin ja myynnin välisessä yhteistyössä.
Haluatko keskustella asiantuntijamme kanssa B2B-markkinoinnista?