WEBINAARI 8.12. klo 9.00-10.00

Sisältömarkkinointi X ABM – B2B-markkinoinnin ykköstrendi 2023

Tulospalvelu: Marraskuu 2021

Tulospalvelu 2021 11

Loppusiivous & valmistautuminen 2022

Myynnin on aika varmistaa loppuvuoden tavoitteiden saavuttaminen ja ottaa lentävä lähtö 2022 ensimmäiselle vuosineljännekselle. Potentiaaliset asiakasyritykset ovat juuri nyt liikkeellä kartoittamassa toimittajia ja budjetoimassa ensi vuodelle.

Kaupallisen organisaation (lue: B2B-myynti ja -markkinointi yhdessä) on viimeistään nyt käärittävä hihat vuoden loppusiivousta varten: kaikki liidilähteet ja konversiopisteiden CTA:t on käytävä läpi tavoitteenaan varmistaa, että viimeistään tämän jälkeen kaikki tunnistautuneet ja tai muuten tunnistetut liidit on imuroitu myyntiputkeen – tai ainakin siirretty kvalifiointia varten myynnille, myynnin tuelle tai sales enablement-tiimille.

Aina löytyy siivottavaa. Ja liidejä patterin välistä…

MicroMedia Tulospalvelu kertoo kuukausittain tuloksista, joita olemme tuottaneet asiakkaillemme. Muistuttelimme edellisessä uutiskirjeessä mm. LinkedIn-mainonnan tehostamisesta. Jos missasit edellisen uutiskirjeen, voit lukea se täältä!

Tehdään yhdessä töitä, että myös sinunkin tuloksesi tulevat näkymään listalla.

Ota yhteyttä >>

Blogimme

Sisaltomarkkinointi

Minkälainen sisältömarkkinointi sopii asiantuntijavetoiseen palvelu- ja ratkaisuliiketoimintaan?

Muutama vuosi sitten kohistiin siitä, kuinka inbound-markkinointi tulee syrjäyttämään outboundin kaikessa B2B-markkinoinnissa. Tämä väite ei kuitenkaan toteutunut asiantuntijavetoisessa ratkaisu- ja palveluliiketoiminnassa. Ja kuten yleensä, teesin ja antiteesin kamppailusta syntyi synteesi – se mitä me MicroMediassa olemme kutsuneet fullboundiksi. Sisällöillä on kriittinen rooli myös tässä kokonaisuudessa. Mutta minkälaisilla sisällöillä?

Asiantuntijavetoiseen palvelu- ja ratkaisumyyntiin inbound-markkinointiin kuuluva aggressiivinen odottelu sopii huonosti, sillä kauppaa tehdään verrattain harvoin ja kohderyhmät ovat pieniä. Myynniltä ja markkinoinnilta vaaditaan myös aktiivisia outbound-toimenpiteitä, jotta prospektien harvoin avautuvat ostoikkunat eivät jää havaitsematta.

Sisältömarkkinointi liitetään tiiviisti inboundiin ja SaaSin kaltaisiin liiketoimintamalleihin, mutta sisällöillä on tärkeä rooli myös asiantuntijavetoisten palveluiden ja ratkaisujen fullbound-markkinoinnissa.

Minkälaiset sisällöt soveltuvat asiantuntijaliiketoimintaan ja mikä niiden funktio on?

Ota vinkkimme talteen blogistamme!

Lue blogi >>

Palvelumme

Markkinointia palveluna

Markkinointia palveluna (MaaS) on yrityksille, joilla ei ole aikaa tai osaamista ylläpitää yrityksen tarvitsemia markkinoinnin toimenpiteitä itse. Kun markkinoinnin halutaan tuottavan tulosta, se vaatii valtavan määrän erilaista osaamista ja kokemusta.

Kukaan yksittäinen henkilö ei hallitse suvereenisti digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta, sisällöntuotantoa, graafista suunnittelua, markkinoinnin strategiaa tai vaikkapa mediamainontaa. Tämän lisäksi ammattilaisen hyödyntäminen varmistaa korkean laatutason, ja kokemus tuottaa tuloksia.

Onnistunut markkinointi vaatii suunnitelmallisuutta ja jatkuvuutta, mutta ennen kaikkea saavutettujen tulosten seurantaa sekä niistä oppimista. Markkinoinnin päätöksiä on tehtävä data-vetoisesti, jotta maksimoidaan markkinoinnin onnistuminen tavoitteiden mukaisesti – tuloksia niin että tuntuu.

Lue lisää >>

Seuraavassa uutiskirjeessä

Uusi vuosi tuo uudet tavoitteet. Liiketoiminnan tekeminen on muuttunut pysyvästi hybridimäiseen tapaan toimia. Tämä tiivistää entisestään myynnin ja markkinoinnin välistä yhteistyötä. Kerromme tästä lisää seuraavassa uutiskirjeessämme.

Haluatko keskustella asiantuntijamme kanssa B2B-markkinoinnista?

Sovi aika >>

Liity MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirjeeseen tästä >>