Välitön ja vilpitön Vauhtipyörä

Toisen kierrokseni MicroMedian sateenvarjon alla lähestyessä kymmenen kuukauden rajapyykkiä, ja heinäkuisen loman jo vilkkuessa horisontissa, pysähdyin pohtimaan syitä ja seurauksia. Syitä sille, että ylipäätään päätin tavoilleni uskollisesti (jälleen) jättää taakseni stabilisoituneen, muotonsa löytäneen ja huippuunsa viritetyn tilanteen edellisessä työpaikassani, ja hypätä liikkuvaan junaan vailla takuuta selviäisinkö koetuksesta kuivin jaloin.

Voisin listata ne perinteiset: uudet haasteet, henkilökohtainen kasvu, urakehitys…hyviä, perusteltuja ja paikkansa pitäviä asioita kaikki. Perimmäinen syy työpaikanvaihdokselle kuitenkin piili seurauksissa, joita uskoin muutoksen tuovan itselleni ja uusvanhalle työnantajalleni, kun syyskuussa yhdistäisimme identtiset maailmankatsomuksemme.

20220629 093458
Vasemmalla Henri Eerola (Director Presales) ja oikealla Timo Häkkinen (Managing Director).

Jos jotain lausetta kuulen toimitusjohtajamme Timo Häkkisen toistavan mantran lailla, niin ”Miten voin auttaa Sinua, jotta voit auttaa Asiakastasi?” Taipuu myös toisin päin: ”Miten voit auttaa Minua, jotta voin auttaa Asiakastani?” Taika piilee siinä, että Timo vilpittömästi uskoo siihen, mitä sanoo, ja minä huomaan vilpittömästi uskovani siihen, mitä Timo sanoo. Tärkeintä kuitenkin on, että vilpitön ja välitön toimitusjohtaja tarkoittaa omissa kirjoissani vilpitöntä ja välitöntä yritystä, kumppania ja palveluntarjoajaa.

Minkä takia tämä ajatustenvirta sitten löysi tiensä julkiselle alustalle, eikä henkilökohtaisiin päiväkirjamerkintöihin?
Koska huomaan saman välittömyyden ja vilpittömyyden kertautuvan työssä, jota MicroMedialla teemme toistemme kanssa sekä asiakasrajapinnassa. Henkilökohtainen tarttumapintani on ymmärrettävästi PreSales-palvelumme parissa, ja periaatteet, joita tällä saralla noudatetaan peilautuvat yksi yhteen henkilökohtaisten arvojeni kanssa. Välitöntä ja vilpitöntä.

Kuten todettu, välittömyys ja vilpittömyys näkyy yrityksemme arjessa niin asiakkaiden parissa, kuin myös keskinäisessä vuorovaikutuksessa. Ja jos ei aina näy, koen jokaisen henkilökohtaiseksi vastuuksi olla toiselle ihmiselle niin hyvä, välitön ja vilpitön kuin suinkin mahdollista. Asiaa voi myös peilata arvojemme kautta, joista itselleni tärkeimmät ovat Arvostaminen ja Vastuun ottaminen.

Arvosta niin kollegoita kuin asiakkaitakin, kohtaamalla jokainen ihminen tasavertaisena työkaverina tai yhteistyökumppanina. Jokaisella on henkilökohtainen vastuu yrittää aina parhaansa sekä toimia ja työskennellä niin hyvin suinkin mahdollista. Näin me MicroMedialla myös toimimme, ja kun lupaamme Tuloksia niin että tuntuu, väitän, että myös itse vilpittömästi uskomme siihen.

Jos vielä hieman raapaistaan omaa vastuualuettani, PreSales-palvelu on mielestäni malliesimerkki vilpittömästä halusta tuottaa asiakkaallemme juuri oikeita asioita. Me keskustelemme & kartoitamme, osallistamme & oivallutamme, kuuntelemme & argumentoimme. Puhelimessa tapahtuva vuorovaikutus on kolmannelle osapuolelle miellyttävä, ja kvalitatiivisen toimintamallimme ansiosta puhelun lopputulos on palvelusta maksavalle asiakkaallemme juuri oikeanlainen.

Tapaamistuotantomme pitää sisällään oikean päättäjän tunnistamisen ja haastattelun, ostopotentiaalin selvittämisen sekä totta kai tapaamisen sopimisen yhdessä sovittujen kvalifiointikriteerien täyttyessä. Asiakkaamme tapaavat ainoastaan päättäjiä, joiden kanssa on juurta jaksain läpikäyty heidän nykytilanteensa, ja tämän dialogin seurauksena päädytty siihen johtopäätökseen, että tapaaminen on täysin perusteltu.

Millainen sitten on välitön ja vilpitön MicroMedia?
Rento, suora, avoin. Vapaa turhista mutkista, estoista ja krumeluureista. Rehellinen, ennakkoluuloton, aito, suora, teeskentelemätön, kohtelias ja kunnioittava. Tätä siltä syyskuussa toivoin, ja sen siltä sain. Kiitos siitä.

Kirjoittaja: Henri Eerola

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä.

Henri Eerola
Director Presales
+358 44 350 0032
henri.eerola@micromedia.fi

MicroMedia Tulospalvelu -uutiskirje tarjoaa kuukausittain rautaisannoksen tietoa, miten onnistut myymään enemmän ja tekemään parempaa tulosta. 

Tulospalvelun kuukauden blogissa käsitellään B2B-markkinoiden viimeisimpiä kuulumisia, onnistumisia asiakastarinoiden muodossa ja palveluitamme.

Tulospalvelu-uutiskirje tuo tietoa tuloksen tekemiseen.