Tag: Markkinointi

Saako tekoäly myynnin ja markkinoinnin viimein saman pöydän ääreen?

Saako tekoäly myynnin ja markkinoinnin viimein saman pöydän ääreen? Myynti ja markkinointi ovat aina kipuilleet omien rooliensa kanssa. Myynti on huonosti ymmärtänyt markkinointia ja mieltänyt ...
Lue lisää >>

Markkinoinnin ja myynnin siilot tuomioistuimen edessä

Markkinoinnin ja myynnin siilot tuomioistuimen edessä ”Markkinoinnin ja myynnin touhuaminen siiloissaan tekee yrityksille myyrän työtä: tieto ei liiku organisaatiossa asiakkaissa, myynnin presentaatiot puhuvat ihan eri ...
Lue lisää >>

Korjausliike: B2B-markkinoinnin epäsymmetria

”Meillä markkinoinnin tehtävänä on vain tuottaa liidejä”, toteaa asiakas briefissään. Vai niin. Kyllä, mutta. B2B -markkinoinnin kanavat ovat epäsymmetrisiä käytettäväksi ja mitattavaksi vain liidikonversion näkökulmasta. ...
Lue lisää >>

Markkinointidyykkarit

B2B-markkinointi on muuttumassa sisäsiistiksi, autopilotilla ohjatuksi dashboardien tuijotteluksi.  Markkinointiteknikkojen suorttamiseksi. Lead scoring, real-time marketing, www-analytiikka tai Ai tuovat toki helpotusta markkinointipäällikön arkipäivään, mutta asialla on ...
Lue lisää >>

Markkinointitekniikan Maailma testaa: Janoiset automaatit

Markkinoinnin muutos kohti automaatiota ei paradoksaalisesti olekaan vähentänyt työn määrää. Manuaalisten työvaiheiden vähentymistä kompensoivat kasvavat sisällöntuotannon vaatimukset. Ne pakottavat markkinoinnin myös organisoitumaan uudelleen esim. sisältömarkkinoinnin ...
Lue lisää >>

Sisältömarkkinointia ahtaassa tilassa

Share of Voice – osuus markkinointikanavan huomiosta Markkinoinnin mittarit ovat lahjomattomia. Liikenne, visiitit, jaot, konversiot, lataukset, liidit jne.  Kustannus per kanava ja vaihe sekä lopulta ...
Lue lisää >>

Dialogi vs. analytiikka – Soita ja kysy

B2B-myynnin ja -markkinoinnin keinovalikoima on kasvanut muutamassa vuodessa. Kaikille on todennäköisesti paikkansa prosessin eri vaiheissa. Nopeiden tulosten saavuttamiseksi on kuitenkin yksi ylivertainen väline: Dialogi.(kr. dia ‘kautta’ + ...
Lue lisää >>

DIILIJALOSTAMO: Deal-Based Marketing

Näinä aikoina, jolloin muotimantroja ovat B2B-ostajan ylivalta ja aloitteellisuus ostoprosessillaan, moni unohtaa myyntiprosessin kehittämisen tärkeyden. Ostajapersoonien ja ostopolkujen määrittelyn tiimellyksessä unohtuu olennainen fakta: Myynnin pysyvänä ...
Lue lisää >>

Uudet yritykset jakavat maakuntien yritysten markkinointirahat

Digitoimistot, Google ja some ovat korvanneet maakuntalehtien mainonnan ja paikallisten mainostoimistojen palvelut Paikallisten ja alueellisten yritysten markkinointi on perinteisesti tapahtunut ilmoittelulla paikallismedioissa tai painetuissa hakemistoissa. ...
Lue lisää >>

B2B-markkinoinnin TOP GUN

Huippumyyjän ominaisuuksista on kirjoitettu röykkiöittäin kuvauksia ja oppaita. Prosessia, mittareita ja nyansseja palvovat, empaattiset mutta tuloshakuiset, tavoitteitaan microtaskeiksi pilkkovat ja ajankäyttöään priorisoivat B2B-myyjät ovat tulleet ...
Lue lisää >>